Compania KRUK România a fost acuzată de unii dintre clienţi de rele practici sau abuzuri. Din dorinţa de a găsi răspunsuri la întrebările care vă preocupă, am stat de vorbă cu dl. Liviu Costică, director de operaţiuni la KRUK România.

R: Domnule L.C., pentru început, mi-aş dori ca eu şi cititorii acestui material să înţelegem corect cine şi ce este KRUK România.

L.C.: KRUK România este o companie al cărei obiect de activitate constă în gestionarea completă a creanţelor. Practic, preluăm pachetele de datorii atât de la instituţiile financiare, cât şi de la alte companii. Între partenerii KRUK se regăsesc instituţii financiare bancare şi nebancare, companii de leasing, furnizori de telefonie fixă şi mobilă, de televiziune prin cablu, producători de bunuri de larg consum şi furnizori de utilităţi.

Deşi există încă persoane care cred că KRUK este o bancă sau chiar IFN, KRUK nu este nici una, nici alta, are doar clienţi cu datorii la bănci sau instituţii financiare nebancare.

R: Există persoane care vă acuză de hărţuire. Cum vă explicaţi şi cum consideraţi că s-a ajuns la această acuzaţie?
L.C.: Pentru numeroase instituţii financiare şi pentru companiile pe care le-am menţionat anterior suntem un partener de încredere, deoarece am demonstrat că soluţiile personalizate pe care le identificăm pentru clienţii cu datorii sunt potrivite situaţiei financiare a acestora.

În demersul pe care îl facem pentru recuperarea datoriei este firesc să îi contactăm direct pe cei care trebuie să le plătească. În momentul în care le preluăm dosarele, îi înştiinţăm în scris şi îi invităm la dialog. Aceștia sunt paşii pe care îi facem către clienţii cu dosare active, care nu pot fi interpretaţi ca abuzuri din partea KRUK. Mai mult, le oferim posibilitatea de a-şi eşalona datoria şi de a o plăti treptat, cu plăți convenabile. Prin urmare, încercăm să înțelegem situația financiară a fiecăruia și suntem deschiși la dialog. Avem politici și proceduri interne care interzic orice formă de hărțuire a clienților noștri, compania noastră punând accent pe calitatea conversației.

R: Adică, nu impuneţi valoarea ratelor de plată?
L.C.: Nicidecum! Prin Angajamentul de plată pe care îl încheiem cu clientul, acesta poate să plătească sume de bani negociate în funcţie de situaţia actuală pe care o are.

R: Cât de mari sunt dobânzile şi comisioanele pe care le aplicaţi celor care au dosare KRUK? Mulţi vă acuză şi din cauza acestora, considerându-le foarte mari.
L.C.: Noi nu aplicăm dobânzi și comisioane suplimentare celor percepute de creditorul iniţial, adică instituția care a acordat împrumutul sau care a prestat serviciul ori a furnizat utilitățile și căreia clientul îi datora plata înainte de cesiune.
Clientul ştie că a împrumutat o anumită sumă de bani sau că are de plătit o factură în valoare de o sumă de bani; dacă nu o plătește la timp, creditorul sau compania în cauză adăugă penalităţi, dobânzi sau comisioane suplimentare, conform contractului sau legislației în vigoare. Aşa se explică valoarea mai mare de bani care trebuie recuperată. Repet, KRUK NU aplică dobânzi sau comisioane, ci colectează doar suma cesionată de creditorul inițial.

R: Sunteţi acuzaţi şi pentru popririle pe care le faceţi. Este fondată acuzaţia?
L.C.: Noi propunem şi insistăm să găsim împreună variante de soluţionare amiabilă a situației, însă se întâmplă ca anumiți clienți să refuze ajutorul. În acest caz, dosarele pot fi înaintat către executori judecătoresc.
Așadar, popririle – care sunt măsuri prin care se încearcă asigurarea plății - se întamplă doar în cazul în care clientul refuză dialogul sau nu plăteşte datoria în urma unor discuții amiabile.

R: Şi... O ultimă întrebare: De ce agenţii KRUK merg la domiciliul clienţilor, deşi există atât de multe alte metode de comunicare?
L.C.: Agenţii de teren merg la adresele furnizate de clienţi în contractele cu creditorii iniţiali doar atunci când, din interacțiunea cu clienții, observăm că discută mai uşor faţă în faţă cu agenţii, decât la telefon cu o persoană pe care nu o văd, nu o cunosc. Pe de altă parte, avem şi clienţi care nu au acces la internet, iar asta înseamnă că nu pot să comunice prin e-mail sau să îşi creeze un cont pe eKRUK, unde își pot monitoriza singuri dosarul.

Clienţii care nu sunt confortabili însă cu această metodă de comunicare le pot solicita agenţilor noştri să nu mai revină, deşi recomandarea e ca ei să profite de această primă întâlnire pentru a afla, de la agent, toate răspunsurile în legătură cu eventuale nelămuriri despre situația creanței administrate de KRUK România.

Sursa foto: ro.kruk.eu

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri