Ratele de utilizare și adopție ale portofelelor digitale își vor menține trendul ascendent în România, iar plățile efectuate cu dispozitive wearables și carduri biometrice vor câștiga teren în perioada următoare, a declarat Ana Pochi, Account Director Mastercard, într-un interviu acordat wall-street.ro.

Datele Mastercard arată că plățile realizate prin intermediul portofelelor digitale au înregistrat o creștere de aproape 400% în luna mai 2021 în comparație cu mai 2020, în contextul în care aproximativ 90% din cardurile Mastercard și Maestro au la dispoziție din partea emitenților un portofel electronic.

Serviciile de tip mobile wallet Apple Pay și Google Pay reprezintă un factor major al avansului digitalizării, îmbunătățind experiența de plată a consumatorilor în termeni de siguranță, rapiditate și simplitate.

Ne așteptăm ca rata de utilizare, precum și rata de adopție a portofelelor digitale să își mențină trendul ascendent, acestea reprezentând un pas înainte pentru creșterea plăților contactless și o soluție facilă pentru modul în care consumatorii își administrează banii și tranzacțiile de orice fel

Ana Pochi (foto), Account Director Mastercard

Retail jobs

Alte resurse de creștere sunt reprezentate de produsele digital first, dezvoltate pentru medii mobile și canale digitale, plățile efectuate cu dispozitive wearables (smartwatch-uri sau alte accesorii precum coliere, brățări sau inele inteligente) și cardurile biometrice care vor continua să câștige teren (Mastercard a lansat în 2017 primul card biometric, ce are pe suprafața acestuia o mică zonă biometrică concepută pentru a verifica amprenta utilizatorului).

O soluție unică pentru protejarea sănătății fizice și protejarea sănătății financiare – cardurile bancare

Plățile digitale ne-au oferit dintotdeauna posibilitatea să plătim oricând și de oriunde, iar în ultimii ani s-a observat un ritm constant și consistent de adopție în rândul consumatorilor români.

”În contextul pandemiei, mulți dintre cei care erau reticenți sau îngrijorați din pricina miturilor asociate plăților electronice au început să achite cu cardul cumpărăturile – inițial, pentru a-și proteja sănătatea, iar apoi, odată ce s-au convins că procesul de plată este unul sigur, și-au menținut această preferință datorită multiplelor avantaje pe care le-au descoperit. Astfel, am înregistrat o rată de activare semnificativă a unor carduri care nu au fost folosite niciodată pentru plăți sau pentru plăți online”, explică Ana Pochi.

Reprezentantul Mastercard subliniază importanța faptului că toate cardurile ne ajută să ne protejăm fondurile printr-o serie de soluții și protocoale de securitate și facilitează atât plata în magazinele fizice, precum și transferul de bani către rudele din alte țări. Ceea ce este foarte important pentru posesorii de card este faptul că, daca își pierd cardul și observă o tranzacție neautorizată, aceștia își pot recupera prejudiciul. În cazul numerarului, odată pierdut sau furat, nu se mai poate face nimic. În același timp, plățile electronice contribuie la diminuarea economiei gri, pentru că fiecare tranzacție este înregistrată și poate fi fiscalizată.

Citeste si:
Mastercard furnizează o soluție ce permite plata contactless pentru...
Mastercard furnizează o...

Din 2020 și până în prezent au fost înregistrate creșteri ale plăților contactless în categorii precum supermarket-uri și farmacii, dar și a plăților cu cardul la curier și servicii de livrare a mâncării. Avansul plăților electronice a fost stimulat puternic de introducerea opțiunii de livrare fără contact, și, totodată, de promovarea plăților cu cardul direct în aplicație de către cei mai importanți jucători din piață.

”Mastercard a continuat și anul trecut să dezvolte noi soluții digitale pentru consumatori, un exemplu în acest sens fiind lansarea www.mymastercard.ro, platforma digitală dedicată programului Mastercard Premium & Business, dedicat posesorilor de card Mastercard tip Premium (Gold, Platinum, World și World Elite, precum și Business sau Corporate)”, menționează Ana Pochi.

Tool-ul digital simplifică accesul cardholder-ilor la beneficii și experiențe de neprețuit, din categorii precum Beauty, Digitize your business, Entertainment, Fashion, Gifts, Gourmet, Health, Home & Deco, Personal Development & Business și Travel, puse la dispoziția lor cu ajutorul a peste 115 parteneri de pe piața locală.

Dublare a ratei de creștere a tranzacțiilor online

Contextul generat de pandemie a demonstrat importanța transformării digitale a societății românești, de la domeniul instituțional și administrativ la mediul privat.

Citeste si:
Visa lansează pachetul de sustenabilitate „Visa Eco Benefits”
Visa lansează pachetul de...

”Pe acest fond, din 2020 am văzut creșteri spectaculoase în comerțul electronic. Anumiți comercianți au înregistrat creșteri de peste 50% a ratei de penetrare a cardului în comenzile online, în timp ce Mastercard a observat o dublare a ratei de creștere a tranzacțiilor online. Pentru comercianți, un beneficiu major al plăților cu cardul este faptul că acestea facilitează extinderea afacerii lor, pentru că permit adresabilitatea către un număr mult mai mare de clienți, inclusiv dincolo de granițele țării”, spune Account Director-ul Mastercard.

Unul dintre sectoarele cel mai grav afectate de pandemie este cel al IMM-urilor. Mastercard a dezvoltat de-a lungul timpului soluții și servicii menite să sprijine digitalizarea și extinderea micilor afaceri, iar cel mai recent exemplu este „Pachetul pentru Digitalizarea Afacerii tale”, lansat în luna martie a acestui an, ce reunește o suită de soluții pentru accelerarea transformării digitale a activității antreprenorilor și IMM-urilor.

”Alături de parteneri care se adresează segmentului IMM, am construit soluții personalizate, care vin la pachet cu discounturi de preț atunci când sunt achiziționate cu un card Mastercard Business. Pachetul a debutat cu o serie de oferte relevante, create împreună cu Connections Consult, certSign și SanoPass, urmând să fie extins cu noi beneficii pe toată durata anului 2021. În acest sens, suita s-a îmbogățit deja recent cu un nou partener - StartGDPR - o soluție digitală de tip self service unde poți obține documentele GDPR completate și personalizate, pe baza a 100+ situații de prelucrare, pregătite și permanent actualizate de o echipă profesionistă de avocați”, explică Ana Pochi.

Ce inovații globale Mastercard ar putea ajunge în curând în România

Soluțiile dedicate simplificării istoricului tranzacțiilor online se conturează foarte puternic și în România.

În primăvara acestui an, Mastercard a lansat un astfel de produs, furnizat de Ethoca, prin intermediul căruia posesorilor de card le sunt oferite detalii suplimentare despre tranzacții, precum numele comerciantului, sigla acestuia și locația în care a avut loc achiziția, și, cu ajutorul căreia, comercianții sunt ajutați să își crească vizibilitatea.

”Lucrăm îndeaproape cu emitenții pentru introducerea unui nou standard la nivel de industrie, astfel încât, începând de la finalul anului 2022, canalele bancare digitale să includă informații complete ale tranzacțiilor. În completarea acestei soluții, am început demersul pentru furnizarea chitanțelor digitale. Există comercianți care deja au implementat această soluție și ne așteptăm ca trendul să se consolideze, atât din nevoia consumatorilor pentru un grad ridicat al transparenței tranzacțiilor, cât și ca urmare a necesității unor măsuri imediate pentru protecția mediului”, a declarat Ana Pochi.

Anul trecut a însemnat o schimbare radicală a realității pe care o cunoșteam fiecare dintre noi, iar pentru a reuși să treacă peste această perioadă dificilă, aproape toți comercianții de pe piață au fost nevoiți să se adapteze noilor condiții și, în anumite cazuri, chiar să își redefinească modelul de business și modul în care interacționează cu consumatorii.

Acest lucru a însemnat, automat, un pas mai mic sau mai mare în direcția digitalizării – prin integrarea opțiunilor de plată online sau contactless pentru clienți sau parteneri, prin integrarea unor soluții care să permită desfășurarea operațiunilor și activităților logistice (suport tehnic adecvat, soluții pentru semnarea contractelor de angajare sau cu furnizorii, pentru alinierea la cerințele GDPR și așa mai departe).

”Dacă în industria IT, sectorul bancar și în eComm, digitalizarea este asigurată by default, sectorul IMM și cel al serviciilor se numără, cu siguranță, printre cele cu o pondere majoră în ceea ce privește transformare digitală, în ultimul an”, a concluzionat Ana Pochi.

Sursa foto: Mastercard
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Ionut Sisu
Ionuț Sișu scrie pentru Wall-Street.ro din anul 2011, iar în prezent ocupă funcția de redactor-sef adjunct . El și-a început activitatea în presă în 2007, în departamentul de limbă engleză al Mediafax monitorizare. În perioada 2008-2009, Ionuț a acoperit domeniile piețe de capital și finanțe personale în cadrul Business Standard, publicația de afaceri a trustului Realitatea-Cațavencu. După o scurtă perioada de timp în cadrul Corect...

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri