Visa (NYSE: V), liderul mondial în plăți digitale, a lansat servicii de consultanță crypto (Visa’s Global Crypto Advisory Practice), în cadrul diviziei Visa Consulting & Analytics (VCA), pentru a ajuta clienții și partenerii să-și dezvolte propria ofertă crypto.

Această lansare are loc în contextul în care monedele digitale devin tot mai populare – conform cercetării publicate de Visa, popularitatea criptomonedelor în rândul factorilor de decizie financiară chestionați este aproape universală, cu un procent de 94% în întreaga lume.

Pentru instituțiile financiare dornice să atragă sau să fidelizeze clienții cu o ofertă crypto, pentru comercianții care sunt interesați de NFT sau băncile centrale care explorează monedele digitale, înțelegerea ecosistemului crypto este un prim pas esențial.

Datorită colaborării cu peste 60 de platforme crypto, consultanții și experții Visa din toată lumea dețin capabilitățile necesare pentru a ajuta instituțiile financiare să evalueze oportunitățile oferite de criptomonede, să dezvolte strategii concrete, să utilizeze inovația pentru a crea noi experiențe pentru utilizatori, precum programele de loialitate crypto și portofele integrate cu monede digitale emise de băncile centrale (CBDC).

„În ultimul an, am observat o schimbare majoră în rândul clienților noștri - instituții financiare, care au trecut de la dorința de a explora și a experimenta cu criptomonede la dezvoltarea efectivă a unei strategii și a unor planuri de produse”, a declarat Claudio Di Nella, director al Visa Consulting & Analytics, Europa.
Studiul Visa analizează atitudinile consumatorilor și adoptarea criptomonedelor
Potrivit noii cercetări Visa, interesul instituțiilor financiare pentru dezvoltarea de soluții crypto este justificat de popularitatea și utilizarea în creștere a criptomonedelor în rândul consumatorilor la nivel global. În studiul global „The Crypto Phenomenon: Consumer Attitudes & Usage”, Visa constată că aproape o treime dintre respondenți au folosit criptomonede - fie ca vehicul de investiții, fie ca mijloc de schimb. Și la nivel global, aproape 40% dintre deținătorii de criptomonede chestionați raportează că ar fi probabil sau foarte probabil să își schimbe în următoarele 12 luni banca principală cu una care oferă produse legate de criptomonede.

„Crypto reprezintă o schimbare tehnologică în ceea ce privește fluidizarea fluxurilor monetare și proprietatea digitală”, a declarat Antony Cahill, CEO adjunct, Visa, Europa. „Pe măsură ce consumatorii își schimbă abordarea în ceea ce privește investițiile, produsele bancare pe care le folosesc și opiniile despre viitorul banilor, fiecare instituție financiară va avea nevoie de o strategie crypto”, a mai spus acesta.

Reunind părerile a peste 6.000 de factori de decizie financiară de pe opt piețe (Argentina, Australia, Brazilia, Germania, Hong Kong, Africa de Sud, Marea Britanie și SUA), studiul Visa a ajuns la următoarele concluzii:

  • Articolele din presă despre criptomonede au generat interes. Popularitatea crypto este aproape universală, fiind menționată de 94% dintre participanții la sondajul global, care au putere de decizie asupra finanțelor din gospodărie.
  • Un segment semnificativ de consumatori folosește sau investește în criptomonede: aproape unul din trei adulți care au declarat că au cunoștințe despre criptomonede deține sau utilizează deja criptomonede, iar majoritatea (62%) afirmă că gradul de utilizare a crescut în ultimul an.
  • Nivelul de utilizare este mai ridicat pe piețele emergente. 37% dintre consumatorii avizați din țările emergente folosesc sau dețin criptomonede, comparativ cu 29% dintre consumatorii din piețele dezvoltate.
  • Cei mai importanți factori motivaționali pentru deținerea și utilizarea criptomonedelor sunt dorința de a face bani (41%) și convingerea că reprezintă viitorul serviciilor financiare (42%) – ambele motivații fiind anticipatorii.
  • Cardurile conectate la criptomonede și programele de loialitate crypto sunt atractive. Dintre cei care dețin criptomonede în prezent, 81% și-au exprimat interesul pentru cardurile conectate la criptomonede, care permit conversia și plățile cu criptomonede la comercianți, la fel ca în cazul oricărei plăți cu un card de debit sau de credit. De asemenea, 84% sunt interesați de programele de loialitate crypto, prin care pot câștiga criptomonede ca recompensă pentru cheltuielile cu cardul.[ii]
  • Consumatorii interesați de produse crypto sunt dispuși să își schimbe banca.

La nivel global, 18% dintre participanții la sondaj spun că ar fi probabil sau foarte probabil să renunțe la banca lor în următoarele 12 luni pentru alta care oferă produse conectate la criptomonede.

Acest lucru este valabil mai ales pentru piețele emergente, unde procentul se ridică la 24%. Dintre consumatorii care dețin deja criptomonede, aproape 40% sunt dispuși să facă schimbarea.
Pentru mai multe informații, puteți descărca studiul “The Crypto Phenomenon: Consumer Attitudes & Usage” de aici.

Studiul, realizat în parteneriat cu LRW, a inclus în total 9 focus grupuri și 10 interviuri aprofundate în Statele Unite ale Americii, Germania și Argentina, în perioada 14 iulie - 26 iulie 2021, și a colectat 6.430 de răspunsuri la sondaje online realizate în Argentina, Australia, Brazilia, Germania, Hong Kong, Africa de Sud, SUA și Marea Britanie, între 25 august și 13 septembrie 2021.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Filip Bodoc
Filip este preocupat de feluritele tipuri de limbaj și de modul în care acestea însoțesc și determină legăturile indivizilor și ale comunităților și obișnuiește să își finalizeze observațiile scriind. Absolvent al Facultății de Istorie a Universității din București și specializat pe Relații Internaționale, el consideră că instituțiile de pe teritoriul unui stat – și mai cu seamă cele economice – sunt într-o strânsă întrepătrundere cu...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri