Zilele trecute, Banca Transilvania a lansat o noua aplicatie de Internet Banking, destinata persoanelor fizice si IMM-urilor, prin care pot fi realizate plati in valuta, schimburi valutare, constituire de depozite s.a. Un element deosebit al aplicatiei este asa-zisul "motor de contact" prin care pot fi transmise mesaje intre banca si clienti pe un canal securizat, care, spre deosebire de email, asigura confidentialitatea deplina a comunicarii.
"Piata de Internet Banking este abia la inceput in Romania daca ne raportam chiar la tari din jur, precum Ungaria, dar mizam pe faptul ca la intrarea in UE astfel de servicii vor avea o pondere de cel putin 20%, crede Robert Rekkers, director general al Bancii Transilvania. Introducerea celei de-a doua componente a sistemului national de plati electronice la mijlocul acestei luni - casa de compensare pentru platile de mica valoare - va face si mai atractiv un astfel de serviciu. Banii vor ajunge la destinatie in aceeasi zi, iar clientii nu vor mai fi nevoiti sa demonstreze cu copia verde a ordinului de plata ca au virat banii.
"In astfel de conditii multi clienti vor migra catre bancile care au servicii de plati in timp real, favorizate fiind bancile care dispun deja de o retea cu un sistem electronic integrat", crede Dan Bajenaru, seful proiectului de Internet Banking din cadrul UniCredit Romania. In ceea ce priveste procesul de securizare a infrastructurii IT in sectorul financiar- bancar, MCTI a avizat 30 de banci pentru 33 de instrumente de plata cu acces la distanta de tip Internet Banking, Home Banking sau Mobile Banking.
La finele lui 2004, utilizatorii de astfel de servicii au depasit 44.500, numar dublu fata de acum 2 ani. Totalul tranzactiilor efectuate anul trecut prin instrumentele de plata la distanta, in lei si valuta, a depasit 35 miliarde echivalent in euro, iar numarul total al tranzactiilor a fost de peste 7,8 milioane.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: