Emporiki Bank a afisat un profit net de 18,3 milioane euro pentru primul trimestru al acestui an, in scadere cu 64,9% fata de acelasi interval al anului trecut, pe fondul continuarii procesului de adaptare la practicile bancii mama, Credit Agricole.
In primul trimestru al anului trecut, profitul net al bancii a fost de 52,1 milioane euro. Castigul pe actiune al Emporiki Bank a fost de 0,17 euro in primul trimestru al acestui an.

"In primul trimestru din 2007, banca a finalizat pasi importanti de rationalizare a activitatii, precum programul de aliniere a modelului operational si de guvernanta al bancii la standardele Credit Agricole, programul de imbunatatire a vanzarilor la nivelul tuturor sucursalelor si stabilirea unei structuri de organizare mai flexibila si focalizata asupra pietei", se spune in raportul trimestrial, potrivit NewsIn.

Emporiki Bank a obtinut venituri din activitati bancare de 243,9 milioane euro in primele trei luni ale acestui an, cu 2,1% mai mici decat in primul trimestru din 2006, cand banca a avut venituri de 249,3 milioane euro.

Veniturile nete din dobanzi ale Emporiki Bank au urcat in primul trimestru cu 15% fata de perioada echivalenta din 2006, pana la 196,5 milioane euro, veniturile din comisioane au fost de 38,5 milioane euro in primele trei luni ale acestui an, in scadere cu 8,4%, iar veniturile din alte activitati au coborat cu 76,5% la 8,4 milioane euro, arata raportul financiar al Emporiki Bank.

Portofoliul de credite al bancii insuma la finalul lunii martie 17,68 miliarde euro, in crestere cu 10,7% fata de martie 2006, iar depozitele atrase de la clienti au avansat cu 11% in ultimul an pana la 16,47 miliarde euro. Activele bancii erau la 31 martie de 23,07 miliarde euro, in crestere cu 1,22% fata de sfarsitul anului trecut.

Emporiki Bank of Greece a anuntat la data de 26 aprilie ca nu va distribui dividende pentru anul 2006 si a aprobat rapoartele financiare anuale, in cadrul adunarii generale a actionarilor, se spune intr-un comunicat al institutiei, citat de Bursa de Valori de la Atena.

Grupul financiar elen Emporiki Bank a afisat pierderi de 234,7 milioane euro in 2006, fata de un profit net de 76 milioane euro in anul precedent, din cauza constituirii unor provizioane pentru adaptarea practicilor contabile si de risc la cele ale Credit Agricole, noul actionar majoritar.

Banca a obtinut anul trecut un profit operational de 316,3 milioane euro, cu 32,2% peste cel din 2005, insa provizioanele de 539 milioane euro constituite dupa preluarea de catre grupul financiar francez Credit Agricole, in august 2006, au dus la pierderile anuntate.

Dupa preluarea de catre Credit Agricole, Emporiki Bank a inceput un proces de restructurare, care presupune alinierea la practicile contabile si de management al riscului din grupul francez. "Astazi, Emporiki Bank beneficiaza de cel mai mare rating dintre toate bancile grecesti, printre altele si datorita legaturii cu Credit Agricole si a politicii de crestere a provizioanelor", a declarat presedintele consiliului director al bancii elene, Jean-Frederic de Leusse. "Mai mult, accesul pe care il are Emporiki Bank la unul din cele mai mari grupuri bancare din lume reprezinta un alt avantaj competitiv si o garantie pentru o dezvoltare rapida si dinamica", a adaugat de Leusse.

Emporiki Bank este prezent pe piata romaneasca prin Emporiki Bank Romania. Subsidiara romaneasca a bancii grecesti, Emporiki Bank Romania, avea, la finalul anului trecut, active de 366,4 milioane lei (108,3 milioane euro) si detinea o cota de piata de 0,21%, potrivit datelor bancii centrale. Emporiki Bank Romania a obtinut, in 2006, un profit operational de 971.767 euro si avea capitaluri proprii de 21,3 milioane euro, potrivit datelor publicate de banca mama.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri