Revolut a găsit o nouă metodă prin care să își țină în priză comunitatea de utilizatori. După promoțiile prin care aceștia erau răsplătiți în momentul în care invitau alte persoane să își facă cont, o campanie prin care sunt răsplătiți cu criptomonede, pentru rezolvarea unor teste despre activele digitale, stârnește rumoare și numeroare postări cu rezolvarea acestor teste.

Campania Revolut prin care FinTech-ul răsplătește utilizatorii cu criptomonede pentru rezolvarea unor teste din aplicație se numește „Crypto Learn and Earn” și se derulează în mai multe țări.

”Crypto Learn & Earn îți oferă oportunitatea de a învăța despre anumite criptomonede și a te familiariza cu lumea criptomonedelor parcurgând lecții și răspunzând la întrebări menite să îți testeze cunoștințele. Odată ce a ai completat lecția, este posibil să primești criptomonede drept recompensă”, precizează Revolut pe pagina dedicată campaniei.

Aceste programe nu sunt destinate tuturor clienților Revolut, FinTech-ul precizând că utilizatorii, care nu au folosit produsul crypto oferit de Revolut înainte, vor fi eligibili pentru a primi recompensele cursurilor „Crypto Learn and Earn” după ce vor se vor înregistra în secțiunea dedicată activelor digitale. Înregistrarea se face acceptând termenii și condițiile care punctează și riscurile la care se expun atunci când investesc în astfel de active.

Cursurile disponibile în această secțiune până acum s-au numit „Noțiuni de bază despre criptomonede”, „Polkadot” și „1linch”, și odată completate le-a oferit utilizatorilor în jur de 60 de lei.

Oferirea de recompense, „rețeta de succes” a campaniilor în care vrei o interacțiune ridicată?

FinTech-uri precum Revolut au creat rumoare în piețele financiare, mai ales cele dominate de jucători tradiționali, atât prin abordarea 100% digitală a zonei de banking, cât și prin mizarea pe campanii prin care ofereau recompense în bani pentru atragerea de clienți, în unele cazuri ajungând în România și până la 175 de lei, per utilizator adus în aplicație de către un client existent.

De asemenea, la finalul anului 2020, Revolut a avut o campanie menită să convingă mai mulți români să își mute salariul pe cardul Revolut , oferind un premiu de 16.000 de lei, prin tragere la sorți. Am discutat cu un expert în digital marketing, pentru a înțelege „puterea” pe care o au astfel de campanii.

„Mereu, când ne construim strategia de marketing, trebuie să avem în vedere funnel-ul de marketing si să nu omitem nicio etapă a acestuia. Platformele de online marketing ne permit să targetăm pe bază de nevoie sau comportamental. Este clar că atunci când te afișezi celor care caută in Google, șansele de a atrage un client nou sunt ridicate, dar ce te faci atunci când nu există piață sau ai acaparat deja toată piața? Cea mai bună optiune in acest punct este educarea. Atunci când UiPath a pătruns pe piața din America, căutările în Google pe RPA erau sub 1.000 de căutari pe lună, iar costul per click era de peste 200 de dolari. Cei de la UiPath puteau alege opțiunea de a se limita la piață și a intra in competiție cu celelalte platforme pe acea audiență relevantă, dar au ales zona de upper funnel și au făcut educarea pieței prin video-uri educaționale, whitepaper-uri, conferințe, training-uri pe care le-au scos în față prin targetări demografice și comportamentale relevante (job, interes pentru tehnologie, automatizare, etc). Asa au reusit sa dezvolte un business de peste 35 de miliarde de dolari”, precizează Eugen Predescu, Paid Media Managing Director în cadrul agenție DWF.

El menționeză și faptul că piața de crypto din România are fluctuații puternice, date atât de contextul economic, cât și de lipsa de know-how pe acest segment, iar Revolut a înțeles foarte bine acest lucru și face demersuri de educare, care pe termen lung se vor reflecta în creșterea bazei de clienți.

Grupurile de Revolut, împânzite de răspunsurile la teste

Goana după aceste recompense a dus la înmulțirea postărilor pe grupurile de Facebook dedicate Revolut, unde utilizatorii cer răspunsurile la teste și le primesc de la cei care le-au completat deja. Au apărut până și video-uri pe Youtube cu acest subiect.

Printscreen grup Revolut Romania.

Valoarea recompenselor variază de la o piață la alta, iar comentariile prin care unii utilizatori menționează că au primit o sumă mai mare decât cea oferită celor din România, îi debusolează pe unii dintre ei, așa cum se poate vedea în postarea de mai sus a unui utilizator „ghinionist”.


Printscreen grup Revolut Romania.

Această abordare, de a nu te documenta inainte de a interactiona cu un produs financiar nu este una „sănătoasă”, având în vedere gradul ridicat de risc al acestui tip de investiție, care are un grad ridicat de volatilitate, piața înregistrând o scădere dramatică în ultimul an, unele proiecte ieșind de pe piață, odată cu banii investitorilor. Specialiștii au menționat adesea că, atunci când o persoană investește în criptomonede, să fie conștientă că poate pierde toți banii.

Printscreen coinmarketcap.com.

Un alt aspect important care trebuie luat în considerare ține de tratamentul fiscal al veniturilor realizate de persoanele fizice din transferul de criptomonede. ANAF precizează că persoanele care realizează venituri din transferul de monedă virtuală au obligația de a declara aceste venituri prin completarea și depunerea Declarației unice privind impozitul pe venit și contribuțiile sociale datorate de persoanele fizice - Capitolul I.

Impozitul pe venit datorat pentru aceste venituri se calculează de către contribuabil prin aplicarea cotei de 10% asupra câștigului realizat, determinat ca diferenţă pozitivă între preţul de vânzare și preţul de achiziţie, inclusiv costurile directe aferente tranzacţiei. Câștigul sub nivelul a 200 lei/tranzacţie nu se impozitează, cu condiţia ca totalul câștigurilor într-un an fiscal să nu depășească nivelul de 600 lei.

Citeste si:

    Sursa foto: Shutterstock.com

    Abonează-te pe

    Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

    Despre autor
    Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

    Te-ar putea interesa și:



    Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


    Setari Cookie-uri