Cardul bancar a devenit pentru mulți români un articol indispensabil, ducându-și, sârguincios, de fiecare dată la final rolul indiferent de „piesa„ în care este distribuit, fie că vorbim de plăți la POS, plăți online sau retrageri de la bancomat. Dincolo de finalizarea achiziției, cardul poate spune și o poveste prin designul său, iar o astfel de poveste am aflat-o de la Tiberiu Mercurian, Director Marketing Alpha Bank România, cu care am discutat despre noile carduri lansate de banca pe care o reprezintă.

Finalul acestui an a venit cu lansarea noilor carduri Alpha Bank, care nu se rezumă doar la o bucată de plastic cu ajutorul căreia se pune în mișcare infrastructura digitala a instituției financiare. Acestea pot fi văzute și ca un outfit modern al tehnologiei financiare pe care o înglobează, un outfit ce livrează, dincolo de plăți, și o poveste.

„Evoluțiile tehnologiei în materie de carduri au fost implementate de-a lungul timpului pe design-ul existent la acel moment, un design realizat cu mulți ani în urmă. Pe de altă parte, am lansat carduri în diferite etape, iar designul nu era unul unitar. Cardul atașat contului curent avea un concept vizual, cardul de credit alt concept vizual și cardurile premium aveau la rândul lor un concept vizual diferit. Prin noul design am adus mai multă coerență vizuală în portofoliul nostru de carduri”, povestește Tiberiu Mercurian (foto), Director Marketing Alpha Bank România.

Drept inspirație pentru acest nou design au fost călătoriile celebrului erou mitologic Ulise, ceea ce a făcut ca la baza modului în care arată noile carduri să stea conceptul „Odiseea modernă”.

„O poveste binecunoscută adusă în zilele noastre, într-un nou context, în care noi suntem eroii moderni. O Odisee în care noi suntem cei care explorează lumea, iar cardurile sunt mijloacele care ne duc spre noi aventuri”, explică Tiberiu Mercurian.

Alegerea unui celebru erou grec, precum Ulise, face trimitere și la orginea băncii Alpha Bank, parte a grupului financiar grec cu același nume.

„Nu știu cate carduri din piață mai spun o poveste, însă cu siguranță povestea cardurilor noastre este una frumoasă, care ține de originea băncii noastre. Povestea pleacă de la Ulise și ne conduce prin tot universul lui - de la barcă, la insule și constelațiile după care s-a ghidat. Ca orice lucru frumos, desăvârșirea a avut nevoie de timp. Mai cu seama că am testat layout-urile noi, iar atunci când spun că avem cele mai frumoase carduri din România mă bazez pe rezultatele acestor studii”, povestește reprezentantul Alpha Bank.

Acesta adaugă faptul că abordarea Alpha Bank a fost una integrată, care să servească tuturor tipurilor de utilizatori, fie că vorbim de „early adopters” care mizează pe portofelele digitale, cât și pe cei care preferă plata cu cardul fizic.

„Atunci când ai mai multe carduri înrolate, imaginea cardului este la fel de importantă (...) Nu lăsăm pe nimeni în urmă: pentru clienții care preferă cardul fizic o pot face în continuare într-o abordare sustenabilă, utilizând un card din plastic reciclat, iar cei care utilizează cardul în portofel digital au la dispoziție o gamă extinsă de posibilități (Apple Pay, Google Pay, GarminPay, FitbitPay). Credem în migrarea plaților către dispozitive mobile și chiar am extins în premieră pe piața locală posibilitatea de a transforma un telefon într-un POS ușor de utilizat (Alpha Phone POS). Pe de altă parte, trebuie să luăm în considerare că, în condițiile în care există o nevoie de numerar și nu toate ATM-urile din România au operațiuni contactless, cardul fizic mai joacă un rol foarte important”, explică Tiberiu Mercurian.

Primii clienți care au primit cardurile noi au fost angajații Alpha Bank România, ei fiind văzuți drept cei mai importanți ambasadori ai băncii.

„Dacă cei care trebuie să le vândă clienților sunt convinși de un lucru, atunci întregul proces curge mult mai ușor. Și da, toți cei care interacționează cu noile carduri spun în unanimitate că este un design reușit. Designul a fost modificat în funcție de feedback-ul celor întrebați în perioada de testare”, povestește Tiberiu Mercurian.

Puteți urmări mai jos o animație ce ilustrează povestea noului design al cardurilor Alpha Bank.

Sursa foto: Alpha Bank

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri