Compania de Factoring, infiintata in toamna anului trecut, vrea sa-si dubleze cifra de afaceri in 2008 pana la 230 milioane euro, ca urmare a cresterii numarului de clienti si a dezvoltarii pe toate segmentele de factoring, a declarat, potrivit NewsIn, directorul general al companiei, Valentin Chirca.
Cifra de afaceri pentru sfarsitul lui 2007, de 115 milioane euro, este cu 5% peste nivelul prognozat de Compania de Factoring la inceputul acestui an, datorita dezvoltarii portofoliului de clienti care activeaza in industria materialelor de constructii si cea alimentara.

Un alt factor important care a contribuit la dezvoltarea afacerii companiei il reprezinta cresterea portofoliului de clienti importanti in zona Transilvaniei, prin deschiderea biroului de vanzari regional, precum si prin cresterea volumului de finantare acordat clientilor existenti.

"Speram ca numarul de clienti sa se dubleze si sa crestem pe toate segmentele de factoring", a precizat Chirca.

Compania de Factoring a obtinut in aceasta toamna un imprumut in valoare de circa 15 milioane euro de la doua banci, cu scopul de a acorda finantare intreprinderilor mici si mijlocii, urmand ca in primul trimestru al anului viitor sa mai contracteze un imprumut de circa 10-15 milioane euro.

"Estimam o crestere a cotei de piata de aproape 15% in 2008, de la 10% in prezent, si o mentinere a nivelului rentabilitatii pe capital de investitii de 25%, care este un nivel bun", a spus oficialul Companiei de Factoring.

El a adaugat ca firmele cu o cifra de afaceri intre 300.000 si 4-5 milioane euro raman clientela tinta a companiei. "Aproximativ 90% dintre clientii companiei sunt firme mici si mijlocii, iar 70% dintre acestia au o cifra de afaceri intre 4 si 5 milioane euro", a mai adaugat Chirca.

Pentru cresterea afacerilor, compania mizeaza pe faptul ca portofoliul de produse de factoring este unul dintre cele mai diversificate de pe piata din Romania. "Oferim nu mai putin de trei produse de factoring la intern si produse de factoring de export si de import", a precizat directorul general al companiei.

Factoringul intern reprezinta 90% din portofoliul companiei, restul fiind reprezentat de factoringul de export si reprezinta o solutie de finantare pentru termenele lungi de plata a facturilor, prin care se creeaza un avantaj competitiv pentru companii, in special pentru IMM-uri. Apare, astfel, posibilitatea cresterii cifrei de afaceri sau, dupa caz, a realizarii de investitii. De asemenea, factoringul dezvolta flexibilitatea firmei de a-si asuma termene de plata variate.

Compania de Factoring IFN SA, membra a Factors Chain International (FCI), una dintre cele mai mari organizatii specializate la nivel mondial, a fost infiintata in 2006 de Intermarket Bank Viena si de Banca Transilvania, cu o cota de participare la capitalul social al companiei de 50% fiecare. Intermarket Bank Viena, unul dintre fondatorii Companiei de Factoring IFN SA, este lider de piata in Europa Centrala si de Est, avand o cota de piata de 31% si subsidiare in Polonia, Cehia, Slovacia, Ungaria si Romania. In anul 2006, Intermarket Bank Viena a inregistrat o cifra de afaceri totala de 5 miliarde euro.

In prezent, pe piata romaneasca, printre bancile care mai ofera servicii de factoring se numara BRD-Groupe Société Générale (BRD SocGen), Banca Comerciala Romana (BCR), ING Bank (prin ING Commercial Finance), UniCredit Tiriac, Raiffeisen Bank, ABN Amro Bank si MKB Romexterra.



Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri