Presedintele Casei de Economii si Consemnatiuni (CEC), Radu Ghetea, a declarat ca CEC nu va fi privatizata inainte de 2011 si a explicat ca pana atunci banca vrea sa isi tripleze activele, sa isi sporeasca eficienta si sa isi mareasca valoarea de piata, prin programul sau de extindere.
Din cauza dezvoltarii bancii, profitabilitatea bancii va scadea in urmatorii ani, a explicat Ghetea.

"In conditiile unei extinderi precum aceea pe care CEC o planuieste pentru urmatorii ani, profitabilitatea este, de regula, sacrificata. Trebuie sa facem insa diferenta intre profitabilitate si eficienta. Noi vrem sa crestem eficienta CEC, prin folosirea tuturor avantajelor pe care le avem. S-a vorbit despre un numar prea mare de angajati la CEC, insa nu sunt de acord. Noi nu intentionam sa facem restructurari in banca, ci sa ne crestem eficienta folosindu-ne de toti salariatii pe care ii avem", a spus Ghetea, citat de NewsIn.

Presedintele CEC a precizat ca banca tinteste triplarea activelor la 9-10 miliarde euro pana in 2011, conditii in care valoarea de piata a bancii ar urma sa creasca fata de evaluarea de anul trecut, cand National Bank of Greece a depus, in cadrul procesului de privatizare a bancii, o oferta de 560 milioane euro pentru 69,9% din actiunile CEC.

La sfarsitul lui 2006, autoritatile romane au decis sa opreasca procesul de privatizare a CEC, dupa ce OTP Bank, unul dintre cei doi finalisti, s-a retras, iar National Bank of Greece a depus o ofera considerata prea mica.

In decembrie 2006, dupa amanarea privatizarii, premierul Calin Popescu Tariceanu declara ca privatizarea bancii se poate face, pe viitor, prin listarea pe bursa. "Sigur ca putem incerca la un moment dat privatizarea prin listarea pe bursa, nu neaparat pentru a face o infuzie de capital, ci pentru a demara procesul de privatizare", a spus seful Executivului, adaugand ca este prematura o asemenea decizie. El adaugase ca "daca peste cativa ani va exista o oferta tentanta, vom putea sa vindem o mica parte din CEC, pastrand in continuare majoritatea in cadrul actionariatului.

Strategia CEC pentru perioada 2007-2011 se adreseaza intreprinderilor mici si mijlocii (IMM) din orasele cu populatie sub 50.000 locuitori, iar conducerea bancii a mai spus ca, pana in martie 2008, CEC va trece prin schimbari vizibile de imagine si va oferi servicii bancare pe internet.

Potrivit declaratiilor din lunile precedente ale presedintelui CEC, strategia bancii prevede trei faze, din iunie 2007 pana in 2011, care au ca scop eficientizarea, modernizarea, dezvoltarea si consolidarea bancii. Primul proces urmeaza sa se finalizeze pana la sfarsitul anului 2009, iar principala tinta o reprezinta eficientizarea si modernizarea bancii si fidelizarea clientilor. In prezent, clientii fideli ai bancii sunt persoane mature, de varsta a doua sau a treia, "dar trebuie sa vina la CEC si clienti tineri", spunea Ghetea.

In aceasta prima faza, conducerea bancii isi propune sa creasca nivelul productivitatii pe salariat, sa diversifice produsele si sa le diferentieze de cele ale altor banci.

A doua etapa ar urma sa se finalizeze in 2010 si vizeaza dezvoltarea bancii, prin consolidarea acesteia si cresterea performantei, pentru a putea concura cu orice alta banca comerciala.

A treia faza este una de consolidare si ar trebui sa se incheie in 2011.

Strategia de dezvoltare a Casei de Economii si Consemnatiuni pentru 2007-2011 prevede atingerea unei cote de piata de 5,5-6%, dupa active, din totalul sistemului bancar romanesc.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri