Operatiunile curente la banci s-ar putea ieftini in urmatorii doi ani pe seama competitiei

Pretul operatiunilor de zi cu zi efectuate de clientii bancilor din Romania ar putea scadea in urmatorii doi ani, ca urmare a concurentei acerbe din sistemul bancar romanesc, desi in ultimul an au crescut, pe seama cererii suficient de mari, au spus analistii EFMA si Capgemini.

Pretul produselor si serviciilor bancare folosite in mod frecvent de clienti, precum platile obisnuite, administrarea contului, utilizarea numerarului si tranzactiile exceptionale, a crescut in Romania la 36 euro in 2008, de la 29 euro in 2007, pentru clientii activi, se arata in raportul World Retail Banking Report 2008, realizat de analistii European Financial Management & Marketing Association (EFMA) si Capgemini.

Costurile operatiunilor efectuate de clientii mai putin activi au sporit de la 10 la 17 euro. Costurile inregistrate de clientii foarte activi sunt destul de ridicate, respectiv de 127 euro in 2008, fata de 113 euro in 2007, nivel ce depaseste cu mult costurile similare din majoritatea tarilor europene, atat din zona euro, cat si din afara acesteia, a spus, citat de NewsIn, seful serviciului financiar pe Europa de Est al Capgemini, Gregor Erasim.

"La nivel mediu avem preturi apropiate de cele din tarile din regiune, dar pentru clientii foarte activi nu e rentabil sa desfasoare activitati in Romania", a explicat Erasim.

Studiul nu ia in considerare si costurile altor produse si servicii financiare, precum cele la credite, depozite si produse de asigurari.

Veniturile din retail banking vor continua sa creasca in urmatorul deceniu

Piata mondiala a serviciilor si produselor bancare de retail se cifra la 1.280 miliarde euro in 2006, iar analistii EFMA si Capgemini estimeaza in raportul Wolrd Retail Banking 2008 ca acestea ar putea creste la 1.900 miliarde euro pana in 2017.

Bancile vor trebui, insa, sa isi redefineasca strategiile pe segmentul de retail banking pentru a-si mentine sau creste veniturile si pentru a evita scaderea profiturilor.

Printre strategiile avute in vedere de banci se numara inovatia, apropierea de client si cunoasterea nevoilor acestuia, integrarea si optimizarea canalelor alternative de distributie, precum internetul, si cresterea vanzarilor prin administrarea dinamica a retelei.

Cat priveste ponderea produselor si serviciilor care aduc venituri ridicate de pe piata de retail bancar, aceasta ar putea scadea de la 75% in 2006 la 65% in 2017, se mai arata in raport.

Reglementarile din ce in ce mai restrictive privind fuziunile si achizitiile, cerinte mai dure din partea actionarilor, tehnologii flexibile si aparitia de noi jucatori in piata duc la cresterea cometitivitatii si cel mai probabil la scaderea preturilor, sustin analistii EFMA si Capgemini.

World Retail Banking 2008 are la baza date de la 194 de banci de retail din 26 de tari din zona euro, din afara zonei euro din Europa, America de Nord si Asia-Pacific.

Pentru piata romaneasca, analistii au luat in considerare noua banci - Bancpost, CEC, Alpha Bank, Banca Transilvania, ING Bank Romania, Raiffeisen Bank, BRD SocGen, Banca Comerciala Romana, UniCredit Tiriac Bank - care controleaza circa 80% din piata bancara locala.

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »



Setari Cookie-uri