Banca Comerciala Romana (BCR) tinteste o cota de piata de aproximativ 25% la sfarsitul acestui an pe segmentul cardurilor, in crestere de la cota de aproape 21% la jumatatea lui 2008, iar strategia bancii se concentreaza pe volumul tranzactiilor si facilitatile atasate cardurilor.
Cota de piata a BCR pe intregul segment al cardurilor a coborat usor, de la 21,74% la sfarsitul lunii iunie 2007, la 20,96% dupa primul semestru al acestui an, insa banca urmareste sa inverseze aceasta evolutie.

"Desi cota de piata a scazut usor pe intregul segment de carduri, vrem sa recuperam terenul pierdut", a explicat directorul executiv al Directiei de Carduri in cadrul BCR, Igor Zganjer (foto).

Pe partea de carduri de credit, BCR avea, la sfarsitul primului semestru al acestui an, o cota de piata de 15,6%, fata de 13,27% dupa primele sase luni ale anului trecut. Pana la sfarsitul lui 2008, banca intentioneaza sa ajunga la o cota de piata de 18% pe segmentul cardurilor de credit.

BCR a ramas lider de piata pe segmentul cardurilor de debit, cu o cota de 21,6%, insa aceasta a scazut usor fata de iunie 2007, cand banca avea 24,36%. Ca strategie, reprezentantii bancii spun ca vor sa se concentreze mai mult pe volumul tranzactiilor si pe facilitatile atasate cardurilor, decat pe numarul propriu-zis de carduri noi.

BCR avea, la jumatatea anului, 2,4 milioane carduri emise, cu 5% mai multe fata de aceeasi perioada a anului precedent. Numarul de carduri de debit ajunsese in iunie 2008 la 2,23 milioane, in crestere tot cu 5%, iar numarul cardurilor de credit era de 190.000, in crestere cu 6% fata de iunie 2007. Pe de alta parte, volumul tranzactiilor realizate cu carduri BCR a crescut cu peste 40% in acelasi interval, pana la aproximativ 1,5 miliarde lei.

Banca Comerciala Romana (BCR) a introdus ieri noi facilitati pentru utilizatorii cardurilor emise de banca. Astfel, posesorii de carduri BCR pot sa isi modifice la bancomat codul secret al cardului - asa numitul PIN (Personal Identification Number). Aceasta le asigura un grad sporit de securitate a tranzactiilor viitoare cu cardul respectiv, PIN-ul putand fi schimbat ori de cate ori posesorul considera ca este necesar. In plus, detinatorul cardului isi poate alege un numar de patru cifre (care reprezinta PIN-ul) mult mai usor de memorat.

O a doua facilitate introdusa de BCR este ca posesorii cardurilor de credit emise de banca pot obtine un extras de cont al cardului de credit de la oricare dintre cele peste 1.600 de ATM-uri ale bancii. Datorita acestei noi facilitati, clientii pot sa isi gestioneze mai bine atat rambursarea creditului, cat si platile din credit, cu alte cuvinte pot sa isi administreze adecvat finantele proprii.

"Noile facilitati pentru posesorii de carduri ilustreaza faptul ca BCR pune accent pe calitate si isi propune sa largeasca in mod constant gama de beneficii pe care le ofera clientilor sai. Ne dorim ca prin utilizarea acestor beneficii, viata clientilor nostri sa devina mai usoara datorita unui confort sporit in utilizarea cardurilor", a declarat Igor Zganjer.

Posesorii de carduri BCR isi pot plati facturile la bancomatele bancii pentru circa 160 de furnizori de servicii si utilitati de interes national sau local, cu care banca are incheiate conventii. Astfel, clientii BCR au posibilitatea de a plati facturile pentru furnizori de servicii de telefonie fixa si mobila, companii furnizoare de internet, operatori de televiziune prin cablu, societati de asigurari, de leasing, de apa si canal, de distributie energie electrica si gaze. Serviciul se bucura de o tot mai larga cautare, banca gestionand astazi peste 430.000 de optiuni de plata.

BCR recomanda ca posesorul de card sa nu isi tina impreuna in acelasi loc cardul si PIN-ul scris pe hartie si sa nu divulge nimanui, sub niciun motiv, acest cod care asigura securitatea banilor din cont.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri