Internet banking-ul si-a marit popularitatea in tara noastra, anunta site-ul de specialitate Paypers. Daca in 2005, aproape 2% dintre cetatenii romani detineau un cont bancar online, in 2007 procentajul s-a dublat, cu o piata de Internet banking care a cunoscut o crestere semnificativa, iar bancile au raportat o medie de 11.87 milioane tranzactii in valoare de 64,49 miliarde executate prin platformele lor online, in total fiind 865.000 de utilizatori.

Romanii opteaza in special pentru Internet banking in ordinea in care reduce numarul de vizite pe care trebuie sa le faca pentru a face plati la sucursalele bancii si pentru a profita de taxele de tranzactie mici pentru platile online. De asemenea, Internet banking-ul garanteaza tranzactii imediate si sigure.

BRD, a doua banca din sistem, a anuntat ca si-a dublat volumul de afaceri in acest sector, cu 100.000 de utilizatori de online banking si 4.000 de corporatii la sfarsitul lui 2007.

OTP Bank, subsidiara romana a celei mai mari banci maghiare, a raportat ca numarul clientilor care au optat pentru serviciul de banking online, OTPdirekt, a crescut de noua ori in 2007 comparativ cu 2006.

"Nu ne mai focusam pe creditare. Ne concentram pe depozite, dar si pe Internet, canal prin care realizam in prezent 60% din totalul tranzactiilor, fata de 40% cat aveam anul trecut", a declarat recent seful OTP Bank Romania, Laszlo Diosi, intr-un interviu acordat Wall-Street.

Datele furnizate de Raiffeisen Bank au indicat, de asemenea, ca serviciul de internet banking a insumat 4,5 milioane euro, provenind din 433.000 de tranzactii, in timp ce numarul de utilizatori a crescut de la 21.000, cat era la sfarsitul lui 2006, la 67.000 la sfasitul lui 2007.
Bancile estimeaza ca pana la sfarsitul lui 2008, piata de Internet banking din Romania va inregistra un salt de 15-20%, iar valoarea pietei va creste la un total de 80 milioane euro.

De asemenea, in 2008, bancile au incercat sa faca ofertele lor mult mai atractive pentru clienti, in special prin reducerea taxelor de tranzactii online.

Astfel, OTP Bank cheltuie cu 50% mai putin pentru tranzactiile online decat pentru cele traditionale, efectuate la oficiul bancar.

Noile caracteristici ale platformelor de banking online, cum ar fi personalizarea contului utilizatorului sau intrumente speciale pentru intreprinderile mici si mijlocii, fac, de asemenea, parte din strategia bancilor romanesti pentru a extinde baza lor de clienti.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Finante - Banci »



Citeste si
Romania nu mai este o tara low cost. Ce alte avantaje vad investitorii