Piata asigurarilor de viata va stagna in 2009, dar AIG Life va inregistra o crestere, a declarat Theodor Alexandrescu, directorul general al companiei, ce a raportat un profit de 62 de milioane de lei (16,8 mil. euro) la finele anului trecut.
„Piata asigurarilor de viata va stagna in 2009, dar AIG va creste peste piata. Vom face tot posibilul sa ne pastram actuala pozitie de lider in industria asigurarilor de viata garantate”, a declarat Alexandrescu.

Potrivit datelor CSA (Comisia de Supraveghere a Asigurarilor), piata de asigurari de viata a avansat anul trecut cu 24,11%, insumand prime brute subscrise de pana la 1,8 miliarde de lei, si reprezinta 20,5% din intreaga piata a asigurarilor.

Pe segmentul asigurarilor de viata cu beneficii garantate, compania are o cota de piata de 21%.
Principalele cauze ale stagnarii industriei vor fi, in 2009, potrivit sefului AIG, scaderea vanzarilor politelor asociate creditelor bancare si a celor de tip unit-linked (asigurari cu componenta investitionala).

"Am inregistrat o temperare a cresterii vanzarilor de polite prin banci pana la 20-25% in decembrie 2008, de la circa 100%, cat era inainte de luna noiembrie, care a urmat, de altfel, ritmul de acordare a creditelor de catre banci", a mentionat Alexandrescu.

Astfel, AIG Life Asigurari Romania a anuntat un profit brut de 62 milioane de lei la sfarsitul lui 2008 sau exprimat in euro 16,8 milioane, dublu fata de 2007 (cand inregistrase un profit brut de 30,93 milioane de lei), in conditiile in care veniturile au crescut cu 30%, pana la 286 milioane de lei.

''Va fi o crestere a veniturilor din prime si anul acesta, dar va fi una mai putin dinamica decat in 2008'', a mai explicat seful AIG Life.

Alexandrescu a mai spus ca profitul a fost sustinut anul trecut de gestionarea eficienta a costurilor operationale, dar si datorita gradului ridicat de retentie al clientilor. Clientii care renunta la polita de asigurare sunt sub 3% in cadrul portofoliului asiguratorului.

Totodata, dinamica cresterii veniturilor s-a realizat pe baza diversificarii modalitatilor de distributie a produselor de asigurare. Compania si-a extins reteaua proprie de vanzari in 2008, strategie ce a fost continuata si in primele doua luni ale acestui an in Satu-Mare si va continua si in Sibiu si Targu-Mures.
Totodata, marja de solvabilitate a asiguratorului este de 5 ori mai mare decat valoarea minima necesara, iar nivelul de lichiditate este de 10 ori mai mare decat cerintele minime legale.

La sfarsitul lui 2008, AIG Life Romania avea 757.000 de clienti si o cota de piata de 15,90%.

2009: Obiective si noutati

In afara extinderii geografice, AIG Life are ca principalul obiectiv extinderea, in decursul anului, a portofoliului de produse din clasa asigurarilor de sanatate, potrivit directorului sau general.

In acest sens, compania a lansat Telediagnostic, program dedicat asigurarii sprijinului financiar necesar in cazul diagnosticarii cu afectiuni grave. Programul va acoperi 32 de afectiuni grave cum sunt cancerul si infarctul miocardic si este oferit clientilor detinatori de polite de asigurari de viata gratuit la aniversarea politei. Noul produs include ca facilitate si a doua opinie medicala in reteaua WorldCare, partenerul Alico, actionarul majoritar al asiguratorului AIG Life Romania.

„ Asigurarile de sanatate sunt o nevoie reala si imediata, este poate ultima reforma structurala, iar noi ne vom implica activ si prin expertiza actionarului nostru general Alico, dar credem ca sunt necesare si anumite facilitati fiscale pentru a impulsiona piata”, a mai declarat Alexandrescu.

El a mentionat ca, desi slab dezvoltat pe piata in prezent, segmentul asigurarilor de sanatate va cunoaste o dinamica accelerata in urmatorii ani, mai ales in 2010.

La aceasta data, asigurarile de sanatate ocupa mai putin de 1% in portofoliul companiei, dar si pe piata locala.

Apoi, profitul obtinut in 2008 va fi folosit anul acesta in dezvoltarea companiei, in extinderea retelei, lansarea de noi produse, dar si dezvoltarea activitatii AIG Fond de Pensii, care activeaza pe piata pensiilor private obligatorii (pilonul II).

Anul acesta, distributia produselor se doreste sa fie facuta in proprtie de 60% prin vanzari in reteaua proprie, comparativ cu 40% anul trecut. Totodata, vanzarile prin banci si alte institutii financiare sunt estimate la mai putin de 10% in acest an, fata de 18% cat reprezentau in 2008.

Compania dispune, de asemenea, de o retea de 1.200 de consultanti ce acopera 17 orase.

Restructurarea actionarului majoritar


Actionarul majoritar al AIG Life Romania trece printr-un proces de restructurare in urma caruia va fi pozitionata ca o companie independenta de AIG Holding, care are ca actionar majoritar statul american (statul american detine actiunile AIG in proportie de aproape 80%).

„ Noi nu avem discutii de vanzare, restructurare sau schimbare a actionariatului AIG Life Romania. Alico, actionarul nostru majoritar schimba structura actionariatului pentru a beneficia de ratingurile noilor actionari”, a declarat Alexandrescu.

Alico are ratingul A1 de la Standard and Poor’s si AA de la Fitch Ratings.

Profitul Alico a fost de 1,3 miliarde de dolari in 2008, din care 400 milioane de dolari provin din operatiunile Regiunii Europei Centrale si de Est din care face parte si AIG Life Asigurari Romania.
Alico este prezenta in 55 de tari la nivel mondial si a fost infiintata in 1921, avand sediul in Satele Unite ale Americii.





Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri