Arbitrul pensiilor private a aprobat, marti, norma care prevede ca administratorii si agentii de marketing trebuie sa aplice politici de cunoastere a clientelei in scopul prevenirii spalarii banilor si a finantarii actelor de terorism in sistemul de pensii private.
"Noile reglementari au drept scop prevenirea si impiedicarea implicarii entitatilor de pe piata pensiilor private in operatiuni suspecte de spalare de bani si de finantare a actelor de terorism", se arata intr-un comunicat al Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP).

Reglementarile se aplica administratorilor de fonduri de pensii private si fondurilor de pensii private pe care acestia le administreaza, precum si agentilor de marketing autorizati sau avizati in sistemul pensiilor private.

Entitatile autorizate si supravegheate de catre CSSPP vor avea obligatia, potrivit prevederilor actului normativ, sa intocmeasca, sa stabileasca si sa aplice politici, proceduri, mecanisme si masuri adecvate in materie de cunoastere a clientelei, de raportare, de pastrare a evidentelor, de control intern, evaluare si gestionare a riscurilor.

Politicile si procedurile de cunoastere a clientelei, elaborate de fiecare administrator sau agent de marketing, vor trebui sa contina, printre altele, proceduri de identificare si monitorizare permanenta a clientilor, precum si a operatiunilor derulate de acestia pentru a detecta tranzactiile neobisnuite si cele suspecte.

De asemenea, administratorii si agentii de marketing persoane juridice vor avea obligatia sa desemneze una sau mai multe persoane cu responsabilitati in aplicarea prevederilor legale referitoare la prevenirea si combaterea spalarii banilor si a finantarii actelor de terorism.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri