Profitul si riscul sunt elementele primordiale pe care investitorii romani le iau in considerare atunci cand se angajeaza in plasamente bursiere in actiuni.

Cumparand actiuni, riscul este de multe ori omis, pentru ca investitorii apreciaza ca, chiar daca pretul va scadea, pot astepta cateva luni sau chiar ani pentru ca acesta sa revina la valori superioare, explica Radu Luca, economist la Bursa Monetar-Financiara si de Marfuri din Sibiu (BMFMS). Domnia sa sustine ca piata futures este, fara o analiza judicioasa, perceputa ca un teritoriu unde, in egala masura, castigurile sunt fabuloase, iar riscul este pe masura. "Multi investitori sunt tentati sa lipeasca pietei derivatelor o eticheta care denatureaza foarte mult realitatea. Ei considera ca, pe piata futures, profitului si riscului li se acorda o importanta in ordine inversa fata de piata actiunilor, fapt care ii face reticenti pe investitori sa abordeze aceste produse", afirma Radu Luca. Produsele futures pe actiuni functioneaza dupa principiul tranzactionarii in marja, ceea ce inseamna ca pentru achizitionarea unei actiuni nu se investeste decat o fractiune din valoarea necesara pe piata spot. Un titlu care in mod normal costa 10 lei la Bursa de Valori este achizitionat pe piata futures la un pret de 1 sau maxim 1,5 lei. Riscurile asumate pe pietele spot si la termen sunt identice, insa beneficiile obtinute folosind derivatele futures sunt incomparabil mai mari, conchide Radu Luca.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri