Banca Comerciala Romana (BCR) si-a propus ca 15% din portofoliul de carduri sa fie pe tehnologia cu cip la sfarsitul anului si va cheltui pentru intregul proces de transfer al cardurilor, intre 3,5 si 4 milioane de euro.
"Conform planului nostru, pana la sfarsitul lui 2011, toate cardurile vor fi cu tehnologie cip, iar de la sfarsitul trimestrului unu din 2010, BCR nu va mai emite carduri cu banda magnetica", a spus Igor Zganjer, directorul executiv al directiei de carduri din BCR

El a precizat ca banca va suporta costurile aferente transferului, estimate la 3,5-4 milioane euro, nivel care nu include cheltuielile pentru imbunatatirea retelei de bancomate si aparate pentru plata cu cardul la comercianti (POS).

"In afara de cheltuielile pentru migrarea cardurilor, restul sunt nesemnificative. Costul unui card cu cip este de trei-patru ori mai mare decat cel pentru emiterea unui card cu banda magnetica si ajunge la aproximativ 1 euro", a afirmat Zganjer.

In prezent, 94-95% din reteaua de bancomate de la nivelul sistemului bancar accepta tehnologia cu cip, iar peste 50% din aparatele pentru plata cu cardul la comercianti au tehnologia necesara pentru a accepta plata cu carduri cu cip, a mentionat Zganjer, scrie NewsIn.

BCR emite, incepand de luni, 1 iunie, trei carduri de debit cu cip BCR Visa Electron si va incepe acelasi proces pentru cardurile Mastercard din septembrie 2009. In prezent, 65% din cardurile BCR sunt emise sub sigla Mastercard, iar 35% poarta marca Visa.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri