Banca Carpatica, profit de patru ori mai mare la noua luni

Banca Comerciala Carpatica a afisat, in primele noua luni, un profit net de 5,85 milioane lei, in crestere de circa 4 ori fata de perioada similara din 2008, insa in scadere fata de rezultatul afisat pentru primul semestru din 2009, de 8,3 milioane lei, informeaza banca.
Erodarea castigurilor a fost determinata de cresterea provizioanelor bancii, care s-au plasat la 8,55 milioane lei la 30 septembrie 2009.

In primele noua luni ale anului trecut, Carpatica inregistrase un profit net de 1,48 milioane lei. Profitul brut a evoluat similar, ajungand la 5,87 milioane lei in intervalul ianuarie-septembrie 2009, fata de 1,48 milioane lei in perioada similara din 2008.

Cu toate acestea, rezultatul pentru primele 9 luni este cu 2,45 milioane lei sub castigul net afisat de banca in semestrul I, de 8,3 milioane lei, ceea ce inseamna ca banca a inregistrat pierderi in intervalul iulie-septembrie 2009.

Activele bancii au ajuns la 3,27 miliarde lei la finalul lui septembrie 2009, in crestere cu 43,2% fata de volumul de la 31 decembrie 2008, de 2,3 miliarde lei.

Creantele asupra clientelei (imprumuturile) au scazut in acelasi interval cu 2,7%, la 1,3 miliarde lei, de la 1,336 miliarde lei la sfarsitul anului 2008.

Totodata, datoriile privind clientela au crescut cu 24,5%, pana la 2,24 miliarde lei la 30 septembrie 2009, de la 1,8 miliarde lei la finalul anului trecut.

BCC a atins un nivel al solvabilitatii de 13,37%, depasind semnificativ limita reglementata de 8% si pe cea solicitata de banca centrala, de 10%.
Capitalul propriu al BCC se plaseaza la 271 milioane lei. Numarul clientilor a crescut cu 7% fata de finele anului 2008.

Titlurile Bancii Comerciale Carpatica sunt listate la Bursa de Valori din Bucuresti. Banca are o capitalizare de 209,3 milioane lei, aferenta cotatiei de 0,1040 lei/actiune, stabilita la inchiderea sedintei de ieri.

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »



Setari Cookie-uri