Unicredit Tiriac Bank, controlata de grupul bancar italian UniCredit, a inregistrat in primele noua luni din acest an un profit net de 252 milioane lei (59,7 mil. euro), in scadere cu 9% fata de aceeasi periaoda din 2008, in conditiile in care costul cu provizioanele a crescut de aproape doua ori.
Profitul net conform RAS pentru aceeasi perioada este de 225 milioane lei, in crestere cu 4% fata de sfarsitul lunii septembrie 2008. Principala diferenta dintre profiturile nete provine din deosebirile metodologice intre IFRS si reglementarile BNR in privinta constituirii provizioanelor.

Nivelul profitabilitatii ramane foarte bun avand in vedere contextul actual al crizei economice si performanta pietei: ROE anualizat de 7% si ROA de 1,8%.

Banca a raportat o crestere a profitului operational, ajungand la 465 milioane de lei, sub influenta unui avans de 10% al veniturilor, si de doar 5% al cheltuielilor operationale.

Veniturile s-au imbunatatit in T3 fata de T2 cu 10%. Raportul cost-venituri este de 47,5%, mai bun decat media pe sistem, in pofida deschiderii a 103 noi sucursale in ultimele 21 de luni. Nivelul solvabilitatii este de 11,1% conform RAS, peste norma de 10%. UniCredit Tiriac Bank continua sa adopte o abordare prudenta a riscului. Soldul provizioanelor a crescut cu 47% anul acesta, iar costul net al provizioanelor aproape s-a dublat la sfarsitul lunii septembrie 2009 comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.

“Consideram ca am avut o performanta satisfacatoare avand in vedere contextul economic. Rezultatele au la baza o buna capitalizare si faptul ca am adaugat valoare pentru clienti si actionari. Ne propunem sa ne concentram pe stabilitatea generarii de venituri, pe un nivel ridicat de lichiditate si de capitalizare. Constientizarea riscului de credit actual si potential si gestionarea lor activa sunt aspecte critice in momentul de fata”, a declarat Rasvan Radu (foto), presedinte executiv al UniCredit Tiriac Bank.

Activele totale ale bancii au atins 19,9 miliarde de lei (4,71 mld. euro), in crestere cu 18% comparativ cu un an in urma. Portofoliul de credite (inclusiv creditele externalizate la banca mama in valoare de aproape 1 miliard de euro) a atins 15,7 miliarde de lei, la acelasi nivel cu perioada similara din 2008, in linie cu stagnarea generala a creditarii.

Aceasta nu include cresterea segmentului de credite de consum oferite prin intermediul bancii si inregistrate in bilantul UniCredit Consumer Financing, divizia de consumer finance infiintata la finalul anului trecut. Segmentul depozitelor a crescut cu 53% pana la 10,9 miliarde de lei. Raportul credite-depozite la sfarsitul lunii septembrie 2009 a atins 111%, fata de 163% cu un an in urma.

Calitatea portofoliului a continuat sa de deterioreze in T3 2009, similar pietei bancare din Romania, totusi in limite controlate si departe de periclitarea capacitatii bancii de generare a profitului. Costul anualizat al riscului pentru cele 9 luni ale anului curent este de 134bp, gradul de acoperire cu provizioane al expunerilor bilantiere este de 4,2%, iar ponderea creditelor neperformante (cu intarzieri de peste 90 de zile) este 4,8%. Toate creditele neperformante, inclusiv partea extrabilantiera, sunt acoperite de provizioanele de risc de credit.

Banca a introdus recent o structura organizationala simplificata, caracterizata de o mai mare apropiere de client, de un proces decizional mai rapid, mai multa eficienta si un mai bun management al intregului business al UniCredit Group in Romania. UniCredit Tiriac Bank a incheiat luna septembrie 2009 cu o retea de distributie de 245 de unitati, similar situatiei de la jumatatea anului, si cu o echipa formata din aproape 3.000 de oameni.

Profitul bancilor a ajuns la 160 mil. euro




Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri