Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CSA) a anuntat solutionarea favorabila a 50% din cele 6.225 de reclamatii inregistrate in cursul anului 2009, o parte din aceste reclamatii fiind solutionate nefavorabil deoarece nu intrau in competenta Comisiei.
Comunicatul de pe site-ul Comisiei vine ca reactie la informatiil aparute in presa cu privire la asigurarea obligatorie de raspundere civila auto (RCA), precum si la acuzele aduse de Asociatia Societatilor de Service Auto Independente (ASSAI).

CSA a tinut sa precizeze la acuzele aduse de ASSA ca nu are competenta legala de a interveni in litigiile comerciale aparute intre societatile de service si societatile de asigurare, rolul CSA fiind acela "de a pune in aplicare legislatia din domeniul asigurarilor impartial, cu onestitate si promptitudine, de a proteja, in temeiul legii, consumatorii de produse de asigurari".

Comisia a mai spus ca solutionarea nefavorabila a petitiilor primite nu intra in competenta sa, de aceea petitionarii au fost indrumati catre autoritatile care au competente legale pentru solutionarea cazurilor respective, referitoare la situatii cum ar fi derularea defectuoasa a contractelor de leasing ori sesizari cu privire la calitatea reparatiilor efectuate in unitatile de service auto.

Totodata, CSA a amintit ca au fost situatii cand a sanctionat anumite societati de asigurare prin interzicerea temporara a exercitarii activitatii de practicare a asigurarii RCA atunci cand a constatat nereguli.

Mai mult, Comisia face apel catre societatile de asigurare si reprezentantii ASSAI sa gaseasca impreuna solutii concrete pentru rezolvarea "conflictului" creat.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Finante - Banci »



Citeste si
Peste 15.000 de asigurari RCA, incheiate pe firme fictive
Setari Cookie-uri