Asiguratorii inregistreaza pierderi constante de cinci ani pe segmentul de raspundere civila obligatorie auto (RCA), motiv pentru care societatile incearca sa-si eficientizeze costurile, in special cele cu depagubirile privind piesele de schimb si manopera, potrivit asociatiei firmelor de asigurare.
"Asiguratorii inregistreza pierdere neta pe segmentul RCA de cinci ani, in conditiile in care tarifele sunt sub cele normale", a afirmat presedintele Uniunii Nationala a Societatilor de Asigurare din Romania (UNSAR), Cristian Constantinescu, citat de NewsIn.

Declaratia este o reactie la conflictul intre asiguratori si service-uri, in special Asociatia Societatilor de Service Auto Independente (ASSAI), care a acuzat asiguratorii de cresterea "nejustificata a tarifelor RCA".

El a adaugat ca unii asiguratori au practicat tarife "sub cele normale", in special pentru a castiga cota de piata, in timp ce limitele minime de despagubire pentru politele RCA au crescut cu 30-40% pe an.

"Asiguratorii incearca sa isi controleze costurile, mai ales cele cu despagubirile, care se rezuma la nivelul preturilor pieselor de schimb si la ora de manopera, tradusa prin partea de despagubire ce ajunge la nivelul service-urilor", a mai spus Constantinescu.

Pe de alta parte, presedintele CSA, Angela Toncescu, a mentionat ca daunele inregistrate de asiguratori au crescut cu 30-40% pe an, in timp ce tarifele RCA au crescut cu doar 10-15% pe an. (RCA-ul s-a scumpit cu 15% in 2010) "Este normal ca asiguratorii sa-si reduca cheltuielile cu despagubirile", sustine Toncescu, care a adaugat ca CSA nu se poate implica in managementul societatilor.

Limitele minime de despagubire stabilite de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor pentru RCA in 2011 sunt de 750.000 euro pentru pagube materiale si de 3,5 milioane euro pentru vatamari corporale. In 2010, plafonul de despagubiri materiale pentru politele RCA este de 500.000 euro (fata de 300.000 euro in 2009), iar pentru vatamari corporale de 2,5 milioane euro (de la 1,5 milioane euro in 2009).

ASSAI si asiguratorii se acuza reciproc pentru cresterea tarifelor RCA, iar asociatia service-urilor auto anuntase si un miting de protest in fata sediului central al Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CSA). ASSAI sustine ca firmele de asigurari scumpesc politele RCA in fiecare an si "nu garanteaza calitatea serviciilor", considerand ca este un abuz "cu complicitatea CSA prin reglementari si legi permisive".

In acelasi timp, CSA acuza service-urile auto ca au contribuit la majorarea tarifelor RCA, prin "adaosurile comerciale enorme, ce pot ajunge la 200-300%, practicate de catre unele service-uri auto", bazandu-se pe declaratiile asiguratorilor.

Pe de alta parte, UNSAR a cerut Consiliul Concurentei sa se autosesizeze cu privire la tarifele unice de reparatii impuse de ASSAI. UNSAR sustine ca, potrivit documentelor transmise potentialilor aspiranti la statutul de membri ai ASSAI, asociatia vizeaza, printre altele, renegocierea conditiilor de lucru cu societatile de asigurari, practicarea unui tarif orar de 80 lei fara TVA pe ora si decontarea materialelor auxiliare, precum si renuntarea la furnizorii impusi de catre asiguratori.

In replica, directorul ASSAI sustine ca membrii pe care ii reprezinta practica tarife orare diferite, respingand astfel acuzatiile aduse de asociatia societatilor de asigurare cu privire la practicarea unor tarife unice.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri