9 Martie 2010

Studiu: Trei din patru posesori de masini si-au facut Casco din proprie initiativa



In Romania, 75% dintre posesorii de autovehicule incheie din proprie initiativa o polita de asigurare casco, potrivit unui studiu efectuat de Mednet Marketing Research Center in parteneriat cu Media Xprimm.
Astfel, 55% dintre posesorii de autoturisme din Romania detin polita de asigurare casci, iar aproape 75% dintre acestia au incheiat-o din proprie initiativa, evidentiaza studiul.

Totodata, aproximativ 52% dintre cei intervievati de Mednet, in cadrul studiului Asibus 2009, declara ca intentioneaza sa isi incheie o polita casco sau sa si-o reinnoiasca.

Studiul releva si ca asigurarea de tip casco se afla pe locul 1 in topul preferintelor romanilor, alaturi de asigurarea de locuinta, fiind urmata de asigurarile de viata, asigurarile de bunuri, asigurarile private de sanatate si de pensiile private facultative.

Profilul principalului contractant al unei polite casco, potrivit studiului indica un barbat cu varsta cuprinsa intre 34 si 47 de ani cu 1-2 copii, cu studii superioare si venit de peste 1.000 de lei. Principalele surse de informare despre asigurari ale clientilor sunt internetul, discutiile cu prietenii sau colegii si brokerii de asigurari.

Studiul mai arata (vezi grafic) ca cele mai dorite beneficii la locul de munca sunt asigurarea de viata, asigurarea privata de sanatate, primele si abonamentul la o clinica medicala privata.


Sursa: Media Xprimm

Studiul a fost realizat pe un esantion de 801 respondenti din Bucuresti si 805 respondenti din orasele cu mai mult de 100.000 locuitori, cu varste cuprinse intre 22 si 65 de ani.

Criza nu impiedica romanii sa isi asigure autoturismele

In ciuda crizei financiare din ultimul an, o buna parte dintre respondentii unui sondaj de opinie realizat de asemenea de Mednet Marketing Research Center si prezentat la Conferinta Nationala a Asigurarilor Auto organizata de Media XPRIMM, au optat pentru incheierea sau reinnoirea politei casco.

Principalele motive invocate de respondenti pentru contractarea unei polite CASCO, respectiv reinnoirea ei, au fost: confortul psihic si financiar, costul reparatiilor sau obligatia (pentru masini achizitionate prin leasing sau credit auto).

Fidelizarea clientilor de catre o companie de asigurari in ceea ce priveste politele casco se realizeaza, in opinia respondentilor prin calitatea serviciilor (ceea ce se traduce intro experienta pozitiva) sau avantajele financiare oferite.

Pe de alta parte, motivul principal pentru care un asigurat opteaza pentru o alta companie, il constituie o oferta financiara mai buna.

Sondajul de opinie a fost realizat in perioada 1-15 februarie 2010. Metoda utilizata a fost cea a interviurilor in profunzime, studiul presupunand realizarea unui panel de 30 de respondenti care au participat in 2009 la studiul ASIBUS si care detineau sau intentionau sa incheie o asigurare CASCO.



Citeste si