Pentru sistemul romanesc de sanatate, coplata este un subiect sensibil, in conditiile in care criza afecteaza din ce in ce mai mult veniturile romanilor. Fara coplata insa, in starea in care sistemul sanitar autohton se afla in prezent, exista riscul ca serviciile medicale “de baza” sa ramana neacoperite, a explicat, pentru Wall-Street, Tiberiu Maier, product development manager in cadrul Signal Iduna Asigurari de Viata.
Coplata – un pas spre normalitatea unui sistem de sanatate modern

Anuntul implementarii sistemului de coplata a starnit indignarea romanilor, in contextul in care acestia sunt obisnuiti sa se confrunte cu conditiile sistemului sanitar public.

Cu toate acestea, coplata este un element esential in sistemele moderne de sanatate. Totodata, in opinia specialistilor, reforma sistemului sanitar romanesc trebuie sa cuprinda aceasta masura, atat pentru impactul financiar benefic pe care l-ar avea asupra sistemului, cat si in vederea educarii pacientilor.

“Sistemul de coplata este mai mult decat binevenit. Este un inceput extrem de timid, dar este un inceput catre educarea tuturor romanilor in privinta faptului ca accesarea serviciilor medicale (fie ele de stat) nu poate fi intotdeauna gratuita”, a declarat, pentru Wall-Street, Tiberiu Maier (foto), manager dezvoltare produse in cadrul Signal Iduna Asigurari de Viata.

Din perspectiva sa, sistemul sanitar trebuie sa devina un business profitabil pentru stat, iar acest lucru in mod evident nu este realizabil in varianta organizationala actuala. “Coplata cu siguranta va aduce un plus de valoare pentru pacienti, dar va duce si la cresterea calitatii serviciilor oferite de stat. Cred ca e mult mai usor sa gestionezi un sistem sanitar cu un nivel de finantare mai ridicat decat un sistem sanitar sub-finantat”, a adaugat oficialul companiei.

In plus, este de parere Maier, prin introducerea coplatii s-ar evita accesarea “necontrolata” a serviciilor. “Cunoastem cu totii exemple de oameni care merg in “Urgenta” cu afectiuni care s-ar putea rezolva foarte bine prin intermediul medicilor de familie. Este clar ca introducerea coplatii va avea un mare impact la nivel social, insa fara aceasta masura foarte curand vom ajunge in situatia in care nu se vor mai putea acoperi serviciile medicale “de baza”, a precizat Maier.

Romania nu-si mai permite ca reforma in sanatate sa intarzie

In ciuda starii de “sanatate” alterate a sistemului sanitar romanesc, reforma se lasa asteptata de foarte multi ani in primul rand in cazul cetatenilor, dar si in industriile private complementare, cum este cea a asigurarilor de sanatate.

“Cred ca reforma sanatatii ar trebui sa se regaseasca pe agenda autoritatilor mai ales tinand seama de situatia precara a sistemului sanitar actual. Nivelul veniturilor din partea asiguratorilor la bugetul de stat ar putea fi unul considerabil in cazul in care s-ar decide stimularea acestui sector de business”, explica Maier.

Iar reformarea sistemului sanitar, transformarea si aducerea lui la standardele europene moderne ar trebui sa tina seama de importanta asigurarilor private de sanatate in conceptul de management al sanatatatii.

“Intr-un sistem sanitar modern, aceste asigurari functioneaza in paralel pentru a asigura populatiei accesul la servicii medicale de calitate, in Germania, de exemplu, exista si asigurari private de sanatate substitutive pentru cei care doresc sa contribuie doar in sistemul privat”, detaliaza Maier.

Cum se preconizeaza a fi anul in curs dupa primul trimestru?

Signal Iduna este inca o companie tanara pe piata din Romania, care s-a lansat in decembrie 2008, iar de curand societatea care-si propusese sa devina numarul unu pe segmentul aigurarilor de sanatate la finalul anului 2012 a ramas fara general manager dupa plecarea Sinzienei Maioreanu, in urma unor diferente in principiile de manageriere aparute intre actionariatul german si fostul director general.

Totodata, momentul lansarii companiei s-a suprapus peste criza financiara internationala, incetinind astfel dezvoltarea acesteia. Dupa demisia Sinzienei Maioreanu interimatul este asigurat in continuare de vicepresedintele companiei Leslie Breer.

“Momentul lansarii noastre a coincis cu debutul crizei economice in Romania, iar acest lucru a dus la diminuarea cresterilor inregistrate pana atunci la nivelul intregii piete a asigurarilor”, explica Maier.

Desi compania nu a putut da informatii legate de nivelul subscrierilor inregistrate in primul semestru din 2010 la finalul anului trecut, valoarea totala a primelor brute subscrise de Signal Iduna era de 1.14 milioane de lei (269.039 euro), reprezentand totalul subscrierilor diminuate cu primele anulate (din totalul subscrierilor au fost excluse primele care ar fi fost incasate daca contractele nu erau reziliate pe parcursul lui 2009 n.red).

Numarul contractelor incheiate la finele lui 2009 era de aproximativ 500. Compania nu a facut nicio precizare legata de pierderile inregistrate anul trecut in Romania.

Ca tendinta generala pentru inceputului anului 2010, din activitatea companiei, Maier a mentionat ca se observa pe de-o parte stabilizarea vanzarilor, iar pe de alta parte maturizarea comportamentului de achizitionare a politelor.

“Clientii sunt mai selectivi in ceea ce priveste alegerea unui produs de asigurare chiar daca acest lucru duce la plata unei prime mai mari. Am observat in ultima vreme o schimbare la nivel de perceptie a asigurarii in ceea ce priveste clientii din piata noastra tinta – ei sunt mult mai maturi, orientati catre beneficiul produsului pe care il cumpara si sunt convins ca si noi trebuie sa ne adaptam abordarea fata de prospecti in functie de necesitatile si ariile de interes ale acestora”, spune reprezentantul Signal Iduna.

Clientul tinta al companiei este reprezentat de o persoana fizica cu varsta intre 25 si 45 ani cu venituri si educatie peste medie care doreste sa se protejeze atat pe el, cat si familia sa in cazul unei probleme de sanatate. In prezent, compania isi ofera produsele atat pe segemntul persoanelor fizice, cat si pe cel corporate.

Totodata, Meier a mai spus ca, in contextul crizei economice, s-a putut observa pe langa stagnarea sau chiar involuarea pietei in ceea ce priveste veniturile din prime si stabilizarea preturilor providerilor de servicii medicale cu care Signal Iduna are incheiate contracte.

Ce vrea compania de la 2010

De la lansare si pana in prezent, Signal Iduna s-a concentrat pe segmentul asigurarilor de sanatate, pe care se va concentra si anul acesta, insa in aceeasi masura se va acorda o atentie sporita si asigurarilor de viata si celor de accidente, acestea devenind “extrem de importante in strategiile noastre”.

“In anul 2009 am vandut cu preponderenta asigurari de sanatate (91% din total portofoliu), insa nu putem spune ca un produs a fost vandut cel mai bine, cred ca vanzarea produselor a fost in concordanta cu nevoile clientilor nostri. Fiind o companie tanara pe piata romaneasca, noi am “vanat” anumite tipuri de produse prin stabilirea unor strategii clare, lucru care a dus la o buna soliditate a portofoliului in concordanta cu strategia noastra de business”, spune Maier.

In prezent, Signal Iduna isi distribuie produsele de asigurare printr-o vasta gama de canale. “In ceea ce priveste canalele de distributie, diversitatea este un deziderat al companiei pentru anul 2010. Anul acesta ne concentram asupra dezvoltarii si eficientizarii retelei proprii de branch-uri si consolidarii parteneriatelor cu societatile de brokeraj”, completeaza Maier.

De asemenea, anul acesta, societatea vrea sa-si diversifice oferta de produse in functie de cerintele clientilor si colaboratorilor, acest lucru insemnand fie lansarea unor produse noi, fie ajustarea produselor si beneficiilor deja existente, dupa cum a detaliat Maier.

Cat despre preturile produselor societatii de asigurari, Maier a declarat ca au ramas aceleasi ca si in momentul lansarii. “De exemplu, un tanar in varsta de 27 de ani va plati pentru o polita Signal Klar o prima lunara de aproximativ 60 de lei, astfel avand acces la o gama variata de specialitati medicale, spitalizare si control anual preventiv. Cred ca acesta este un cost corect in comparatie cu beneficiile pe care le are clientul”, a concluzionat, pentru Wall-Street, Tiberiu Maier.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri