Chiar daca afacerile ING, liderului pietei asigurarilor de viata din Romania, au crescut cu 4,5% in primul trimestru pana la un volum al primelor brute subscrise de 136 milioane de lei, comparativ cu 130 milioane de lei in T1 din 2009, profitul asiguratorului a scazut cu aproape 50% pana la 15,8 milioane de lei fata de perioada similara a anului trecut.
Pe segmentul de asigurari de viata valoarea activelor financiare in administrare a ajuns la peste 1,9 miliarde de lei la sfarsitul primului trimestru din 2010, in crestere cu 28,3% fata de aceeasi perioada a anului precedent.

„Primele trei luni din 2010 au evidentiat o atitudine matura a consumatorilor romani, consolidata dupa anul 2009, in care a crescut constientizarea nevoii de protectie si de a pune deoparte bani pentru viitor. Astfel, in randul clientilor ING sesizam o reducere semnificativa a numarului celor care aleg sa renunte la contractele de asigurari dar si o apetenta mai ridicata pentru produse care ofera beneficii multiple”, a declarat Cornelia Aurelia Coman (foto), director general ING Asigurari de Viata.

„Asa cum am mai declarat, ne asteptam ca si anul 2010 sa resimta efectele perioadei dificile din anii 2008-2009 la nivel international, astfel ca masurile luate de Guvern ca urmare a acordului cu FMI ne determina sa pastram o atitudine rezervata cu privire la evolutiile imediat urmatoare. Avem insa speranta ca perioada prin care am trecut cu totii sa ne faca mai responsabili pentru viitorul nostru financiar.”

Astfel, in primul trimestru din 2010, ING Asigurari de Viata a obtinut un profit brut de 15,8 milioane de lei, comparativ cu nivelul de 31,3 milioane de lei inregistrat in aceeasi perioada a anului precedent, ceea ce reprezinta o scadere de 49,5%.

Profitul a fost afectat, potrivit directorului general al companiei Cornelia Aurelia Coman si de investitiile facute in aceasta perioada in vederea specializarii personalului si imbogatirii gamei de produse si servicii. In acest sens, ING Asigurari de Viata a scazut unele categorii de taxe pentru contractele unit-linked si a lansat un produs cu componenta investitionala cu protectia capitalului investit. Totodata, asiguratorul a lansat primul serviciu on-line integrat pentru clientii de asigurari si pensii, care ii ofera consumatorului acesul direct la conturile sale.

„Toate acestea, alaturi de investitiile generate de dezvoltarea semnificativa a activitatii din Pilonul III de pensii private facultative, au avut un impact asumat asupra profitului inregistrat, in linie cu targetul propus", a mai spus Coman.

Valoarea beneficiilor platite a crescut cu 5% in T1

Valoarea beneficiilor platite de ING Asigurari de Viata in primul trimestru din 2010 pentru evenimente asigurate si contracte ajunse la maturitate a fost de 12,82 milioane de lei. Dintre acestea, pentru portofoliul de contracte incheiate, ING Asigurari de Viata a platit in intervalul ianuarie-martie beneficii pentru evenimente asigurate de 4,13 milioane de lei, cu peste 5% mai mult fata de perioada similara a anului precedent.


Scaderea continua a numarului de clienti care aleg sa renunte la contractele de asigurari confirma evolutiile pozitive sesizate la sfarsitul anului precedent. Astfel, la ING numarul total de contracte reziliate si rascumparate in intervalul ianuarie-martie 2010 s-a redus cu 13% comparativ cu sfarsitul anului 2009 si cu 21% comparativ cu primul trimestru din 2009.

O tendinta interesanta se evidentiaza si in privinta categoriilor de produse situate in topul preferintelor consumatorilor in aceasta perioada.

Astfel, daca in cursul anului trecut s-a remarcat o accentuare constanta a apetitului pentru produse ce ofera protectie si randamente garantate, in portofoliul de contracte noi incheiate la ING in primul trimestru din 2010 se observa o revenire a interesului pentru asigurarile unit linked, care ofera, pe langa protectie financiara, si oportunitatea unor investitii. Alocarea de prime suplimentare importante in cadrul acestor polite si indreptarea atentiei si catre produse cu prima unica din portofoliul de produse unit-linked in primul trimestru sunt actiuni care vin sa sustina aceasta revenire.

“Motivele care au generat apetitul mai ridicat pentru categoria unit-linked se refera la randamentele excelente obtinute in 2009, la flexibilitatea ridicata a acestor produse si la masurile pe care le-am adoptat in sprijinul clientilor nostri, concretizate in reducerea anumitor categorii de taxe pentru contractele unit-linked. Ca urmare, in totalul politelor noi din primele trei luni, asigurarile de acest tip detin o pondere de 40%, comparativ cu 22% la finele anului 2009”, precizeaza Cornelia Aurelia Coman

Produsele de asigurare a viitorului financiar al copiilor in topul preferintelor romanilor

In portofoliul de contracte subscrise in T1 2010 la ING Asigurari de Viata, ponderea planurilor financiare pentru copii este de 28%, aceasta categorie de produse inregistrand o evolutie aproximativ constanta fata de T1 din 2009.

Segmentul produselor pentru copii este urmat de planurile financiare cu componenta de investitie, reprezentate de doua dintre produsele ING de tip unit-linked (asigurari d eviata cu componenta investitionala n.r.) aceste doua planuri detinand o pondere de peste 23% din totalul contractelor noi, comparativ cu 10% in primele trei luni ale anului precedent. Planurile cu componenta de economisire au o cota de 21% din totalul portofoliului incheiat in primele trei luni ale anului in curs, fata de 29% in aceeasi perioada a anului precedent.

„Un semnal pozitiv se remarca si in privinta resurselor asigurate de clienti pentru situatia in care ei s-ar confrunta cu un eveniment nefericit, iar familiile lor ar avea nevoie de sprijin financiar. Mai precis, in portofoliul de asigurari incheiate la ING in primul trimestru din 2010, nivelul mediu al sumei asigurate (care exprima nivelul de protectie si este o suma stabilita inca de la inceput si garantata prin contract) este de peste 45.029 de lei, comparativ cu 39.816 de lei in aceeasi perioada a anului precedent”, se mentioneaza in comunicatul companiei.

Marja de solvabilitate disponibila a ING Asigurari de Viata este 2,79, nivelul minim cerut de lege fiind 1, iar nivelul de lichiditate de 5,67 comparativ cu nivelul minim cerut (1).

ING ramane lider si pe segmentul pensiilor private

Pe segmentul de pensii facultative, cele doua fonduri din administrarea ING Asigurari de Viata, ING Clasic si ING Optim insumau la sfarsitul lunii martie 2010 un numar de 73.384 participanti, cu 14,7% mai multi fata de aceeasi perioada a anului precedent.

In ceea ce priveste numarul de participanti care au ales in primul trimestru al anului unul din fondurile facultative ING, acesta a crescut cu aproape o treime fata de perioada similara a lui 2009, ajungand la 4522. Dintre acestia, 57% platesc contributii personale, pentru 35% contributia este platita de catre angajator, in timp ce 7,81% au si contributie personala si din partea angajatorului.

La acelasi moment, valoarea activelor nete din administrarea celor doua fonduri facultative ale ING era de 108,6 milioane de lei, in crestere de peste 2,4 ori fata de martie 2009. Astfel, dupa primul trimestru al anului 2010 ING Asigurari de Viata detinea pe piata Pilonului III o cota cumulata, in functie de active, de 44%, in crestere cu 4% fata de trimestrul 1 2009 (sursa: CSSPP).

Randamentul anualizat de la lansare pana la 31 martie 2010 a fost de 13,20% pentru ING Clasic si 16,11% pentru ING Optim, potrivit calculelor companiei. In aceeasi perioada de referinta, randamentul mediu ponderat al tuturor fondurilor de pensii facultative din piata in acelasi interval a fost de 10,2%.

Contributia medie lunara la fondurile de pensii facultative ING pentru contractele incheiate in intervalul ianuarie-martie 2010 a fost de 74 de lei, nivel aproximativ similar celui din primele trei luni ale anului 2009.

Pe segmentul de pensii private obligatorii (pilonul II), compania ING care administreaza fondul de pensii administrat privat ING detinea la sfarsitul trimestrului intai a.c. active nete in valoare de 1,168 miliarde de lei avand o cota de 39,35% din piata pensiilor private obligatorii, care cumula un total al activelor nete de 2,968 miliarde de lei.

La aceeasi data, ING avea 1.636.959 clienti in Pilonul II, dintre care 94,95% au platit cel putin o contributie de la inceputul colectarii in sistem.

In ultimul an, procentul de conturi goale inregistrat de ING a scazut continuu, de la 7,2% in martie 2009 la putin peste 5% in prezent.

La 31 martie 2010 activele fondului de pensii obligatorii administrat de ING erau alocate in proportie de 66,67% in instrumente cu risc scazut (depozite si titluri de stat), 17,3% in obligatiuni corporative si 15,02% in actiuni.

Performanta anualizata a investitiilor fondului de pensii obligatorii al ING de la lansare pana la 31 martie 2010 a fost de 21,56% potrivit propriilor calcule, fata de 17,7% (potrivit Asociatiei pentru Pensiile administrate Privat din Romania- APAPR) cat a fost randamentul mediu ponderat al tuturor fondurilor din Pilonul II in aceeasi perioada.

„Ca si pana acum, ne vom concentra atentia si in viitor pe satisfacerea nevoilor clientilor si cresterea valorii oferite acestora prin intensificarea transparentei in comunicare si continuarea demersurilor de educare pe toate liniile de business”, a spus in incheiere Cornelia Aurelia Coman.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri