Asigurarea obligatorie pentru autoturisme (RCA) nu mai este o simpla asigurare. Ci o afacere de sute de milioane de euro, afacere de care profita companiile de asigurari, in detrimentul proprietarilor de autoturisme.
Proprietarii de autoturisme vor avea in 2006, cind vor dori sa incheie polita RCA, surprize dupa surprize. In primul rind, ei sint obligati sa incheie in 2006 polita de asigurare obligatorie tot la compania la care au incheiat-o si in anul 2005. Ca sa nu faca acest lucru, trebuiau sa anunte cu 30 de zile inainte de sfirsitul asigurarii compania in cauza ca renunta la serviciile ei si, de asemenea, sa explice ce a determinat acest gest. Iar pina in prezent, nimeni nu s-a inghesuit.

Preturi diferite la RCA

Potrivit regulamentelor Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CSA), companiile de asigurari pot creste tariful de vinzare al asigurarii obligatorii cu plus 20% sau pot scadea cu 10%. In acest moment, mai multe companii au solicitat la CSA o intilnire pentru a majora pretul cu 20%, ne anunta Bogdan Andriescu, presedintele Uniunii Nationale a Societatilor de Intermediere si Consultanta in Asigurari din Romania (UNSICAR). Pot spune ca, in prezent, e o nebuloasa pe piata asigurarilor, daca ne referim la RCA. Totul difera de la o firma la alta. Cit priveste schimbarea firmei de asigurari pentru polita RCA din 2006, aceasta nu este posibil de realizat. In cazul in care s-ar incasa banii de polita de catre o alta societate, ei ar putea ajunge inapoi la prima companie, daca proprietarul nu a comunicat firmei ca doreste sa incheie polita la alta societate, mai spune Andriescu.

Nicolae Crisan, presedintele Comisiei Nationale a Asigurarilor, sustine ca proprietarii autoturismelor, in momentul in care au ales, anul trecut, o companie de asigurari, au fost informati de aceasta si cu privire la tarifele pe anul 2006. In 2006 soferii trebuie sa incheie RCA-ul la firma la care au facut-o in anul 2005. Asta daca nu au notificat in timp firma respectiva de asigurari ca au intrerupt contractul, zice si Nicolae Crisan. In aceste zile este prevazuta o intilnire cu firmele de asigurari. Daca ne vor demonstra ca au pierdut pe acest segment, e posibil sa le dam voie sa mai mareasca prima de asigurare fata de cit au fixat-o anul trecut, mai spune Crisan.

Vine si Bonus-Malus

Din vara lui 2006 intra in functiune sistemul Bonus-Malus, iar asigurarea se plateste in functie de cit de bun sofer ati fost. Iar daca ati avut accidente, veti plati mai mult. In sistemul Bonus-Malus, proprietarul masinii are dreptul la bonus si este obligat la plati suplimentare in cazul malusului, in functie de evenimentele inregistrate pe an de referinta. Sistemul are ca baza categoria A0, 10 clase bonus si 4 clase malus. Avantajele si dezavantajele sistemului sint legate de persoana contractanta indiferent de cine a condus autovehiculul in timpul accidentului. Daca masina a fost insusita fara acordul proprietarului si acest lucru este raportat inainte de accident, sistemul bonus-malus al persoanei contractante nu este influentat.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri