Educatia financiara a populatiei Romaniei ar trebui facuta prin intermediul institutiilor publice, cum ar fi Televiziunea Romana, inclusiv in scoli, si sa nu astepte nimeni ca aceasta sa fie facuta de mediul privat, a declarat economistul-sef al bancii centrale, Valentin Lazea.
"Atunci cand vorbim de financial literacy (alfabetizarea financiara n.r.), vorbim de un bun public. Nu trebuie sa asteptam ca sectorul privat adica banci comerciale, ziare sau televiziuni private sa investeasca timp, fonduri si efort in educatia financiara a populatiei. Fiind vorba despre un bun public, educatia financiara cade in sarcina autoritatilor publice, adica BNR, Institutul Bancar Roman, Televiziunea Nationala, Consiliul Concurentei, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului (ANPC)", a explicat Valentin Lazea (foto).

Economistul sef al BNR a adaugat ca educatia financiara, orele de economie ar trebui sa fie obligatorii in toate liceele.

"Romania nu este o tara de cititori de ziare, Romania este o tara de 'TV watchers', de aceea accentul ar trebui pus pe televiziunea publica", a spus economistul-sef al Bancii Nationale a Romaniei (BNR).

Pe de alta parte, Stere Farmache, presedinteleBursei de Valori Bucuresti (BVB) si prim vicepresedinte al Alpha Bank, a mentionat ca programul de educatie financiara trebuie sa fie unul sustinut si conjugat.

„Educatia financiara este un element esential in dezvoltarea pietelor financiare, de aceea, din acest unghi, cred ca este o responsabilitate publica si pentru BVB nu numai pentru institutiile publice. Desigur ca exista o problema a resurselor care ar putea fi alocate educarii, dar cred ca in acest sens programele UE sunt mai mult decat binevenite”, a completat Farmache.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri