Mai putem vorbi de crestere in asigurari? Poate doar prin dezvoltarea de produse de nisa sau croite pe nevoile asiguratilor in cazul politelor facultative, spune Sergiu Loghin, vicepresedinte BCR Asigurari, intr-un interviu acordat Wall-Street.

„O crestere sanatoasa in aceasta perioada poate fi obtinuta numai prin produse noi si de nisa. Inventivitatea va face diferenta in piata de asigurari intre companii”, a spus Sergiu Loghin (foto), vicepresedinte BCR Asigurari, companie membra a Vienna Insurance Group (VIG).

In acest context, BCR Asigurari pregateste lansarea unor produse de asigurari de sanatate, cum ar fi o polita adresata pasionatilor de ski, dar si un produs de extindere a garantiilor pentru aparatura de electrotehnica si electrocasnica. Recent, compania a lansat un produs de asigurare auto, dedicat persoanelor fizice si personaleor fizice autorizate.

In ceea ce priveste piata asigurarilor si a produselor de asigurare, managerul BCR observa ca tendinta o permanenta adaptare la aparatia unor noi riscuri determinate de dezvoltarile tehnologice.

„Si piata produselor de asigurare romanesti se va adapta acestor cerinte atat in viitorul apropiat, cat si pe termen lung. Aceasta este o tendinta naturala, cu atat mai mult cu cat un numar important de companii internationale activeaza pe piata autohtona. Cat despre design-ul produselor de pe piata locala, putem spune ca acestea se adapteaza permanent in functie de cerinte, de politicile de vanzare sau de strategii”, a comentat Loghin.

El a mai spus ca o alta tendinta in piata de profil consta in faptul ca asiguratorii vor miza pe emiterea electronica a politelor.

„Apoi, vor exista produse simple destinate distributiei, dar si produse sofisticat pentru clientii pretentiosi sau produse tailor-made pentru nevoi speciale ale unor clienti importanti”, adauga acesta.

Totusi, Loghin crede ca, in businessul de asigurari de pe piata locala, cresterea va fi foarte greu de obtinut in actualele conditii economice si ale cresterii TVA, cu toate ca vanzarea ar putea fi revigorata in semestrul II de inceperea emiterii politelor de asigurare obligatorie a locuintelor.

„Daca privim rezultatele asigurarilor generale din primul trimestru din 2010, observam ca acestea au fost cu 5% mai mici fata de perioada similara din 2009, iar estimarile pentru trimestrul II al anului in curs sunt de asemenea mai mici fata de aceeasi perioada a anului trecut. Teoretic cel putin, in semestrul II, asigurarea obligatorie a locuintelor impotriva dezastrelor, care a intrat in vigoare la jumatatea acestei luni, ar trebui sa aiba o contributie la cresterea pietei, dar chiar si asa estimam ca rezultatele la finalul anului, vor inregistra o scadere de circa 3 - 8% fata de 2009”, a mai explicat Loghin.

Totodata, ca impact direct privind majorarea TVA, rata combinata a companiei va inregistra o crestere de circa 1,5 pana la 2,5%, ceea ce induce automat o scadere a profitabilitatii.

„Piata asigurarilor nu este afectata in mod direct de cresterea TVA, intrucat primele de asigurare sunt scutite de TVA, dar va fi influentata indirect de evolutia costurilor la activitatile conexe desfasurate de companiile de asigurari, legate de valoarea despagubirilor prin plata facturilor la service-uri, sumele asigurate, cheltuielile administrative si altele. Poate exista o temere in piata asigurarilor, o eventuala scumpire a acestora, dar acest lucru nu poate fi confirmat in prezent, atata timp cat pretul asigurarilor nu este influentat direct de majorarea TVA”, a comentat reprezentantul BCR Asigurari VIG, companie care tinteste o crestere cu 9% a afacerilor in 2010, dupa cum au declarat recent oficialii companiei.

Totusi, in semestrul II principala provocare cu care asiguratorul va trebui sa se confrunte consta in diminuarea impactului cresterii TVA.

„Totodata, din strategia pentru a doua jumatate a anului fac parte diversificarea paletei de produse si cresterea productivitatii inspectorilor si intermediarilor de asigurari”, explica Loghin. In prezent, asiguratorul are 1.151 de angajati. De la finalul lui 2008 si pe parcursul lui 2009, compania a disponibilizat 230 de persoane.

Cat despre procesul de vanzare propriu-zis al produselor de asigurare, reprezentantul asiguratorului este de parere ca modul de vanzare nu s-a schimbat si nu se va schimba in mod semnificativ, datorita contextului economic actual puternic deteriorat de criza economica.

„Schimbarile care s-au facut tin mai mult de deciziile manageriale in vederea unei optimizari a activitatii prin cresterea eficientei si a calitatii serviciilor, ambele cu efecte benefice pentru asigurati”, a mai spus el.

Daca discutam despre produsele de asigurare, atata timp cat le impartim in doua categorii, asigurari obligatorii si asigurari facultative este firesc ca asigurarile obligatorii legiferate prin acte normative, cum sunt cele de raspundere civila auto (RCA) sau cele mai noi pentru asigurarea locuintei PAD, sa “prinda “ cel mai bine pentru ca aceste asigurari “trebuie” sa fie incheiate de catre toate persoanele care detin in proprietate autovehicule sau imobile de locuit.

„Obligativitatea deriva si din existenta unor repercursiuni prin aplicarea de sanctiuni sau amenzi pecuniare, celor care nu incheie aceste asigurari. La asigurarile de tip facultativ, cel mai bine “prind” produsele care acopera acele riscuri pe care asiguratul fie le identifica singur si doreste sa le transfere unei companii de asigurare, fie ii sunt aduse la cunostinta de catre specialistii si consultantii in domeniu si constientizeaza ulterior necesitatea achizitionarii unei polite de asigurare”, a explicat Loghin.

Clientii romani prefera din clasa asigurarilor generale politele facultative auto casco, asigurarile de imobile pentru persoane fizice si juridice, asigurarile medicale pentru calatorii in strainatate, cat si asigurarile de raspunderi civile.

Tonul insa in industria locala de profil este dat si de caracteristicile consumatorului roman de aproduse de asigurare, care asa cum spune Loghin are ca principala trasatura lipsa loialitatii. Asa cum asiguratorii au subliniat in numeroase randuri, clientul roman doreste servicii de exceptie, la cele mai mici preturi.

„Totusi, profilul clientului roman trebuie privit din prisma domeniului asigurarilor
, prin faptul ca este definit si modelat de mediul si societatea romaneasca de factorii care sunt in stransa legatura cu veniturile populatiei si ponderea asigurarilor in PIB, modul de viata, gradul de cunoastere, gradul de civilizatie si cultura sau altele. Aceste tipuri de exemple, cat si altele informatii de acest gen, fac tot mai mult sa creasca gradul de sofisticare si in ceea ce priveste cerintele unui asigurat sau ale unui potential asigurat roman”, a concluzionat Loghin.



Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri