Sinceritatea fata de client caruia i se explica in detaliu cum e construit costul unui credit este arma secreta a Piraeus Bank in tentativa de a-si extinde afacerile in piata de retail. Banca vrea sa sparga piata imprumuturilor pentru populatie cu un credit pentru nevoi personale, carec poate fi folosit pentru rambursarea creditelor contractate in magazine, prin carduri sau a contractelor de leasing pentru cumpararea masinilor. Nu este intelept sa cumperi un frigider prin cardul de credit, dupa cum costurile creditelor acordate direct de magazine sun mult peste cele date de banci, a avertizat ieri George W. Alberts.

El a mai adaugat ca sunt numerosi clienti ai diverselor banci care pot respira usurati daca-si refinanteaza, la un cost mai mic, niste credite scumpe pe care le-au facut anterior, procedeul fiind aplicat cu succes in tarile dezvoltate. Spre exemplu, costul creditului luat printr-un magazin poate ajunge la 32%-34%, in timp ce creditul de novoi personale lansat de Piraeus Bank costa 15,4%, inclusiv comisioanele.

Creditul in lei destinat refinantarii altor imprumuturi are o dobanda calculata in functie de rata dobanzilor bancare (Bubor), costul rezervelor pastrate la banca centrala, la care se adauga un castig al bancii de 6%. In prezent, creditul, care poate fi rambursat intr-o periaoda de maximum cinci ani, are o dobanda de 12,5%, care se recalculeaza la fiecare sase luni. Comisonul de administrare, menit sa acopere cheltuiala bancii cu asigurarea creditului, este de 4,5% din suma solicitata si este inclus in imprumut.

Astfel, costul total al creditului este de 15,47% pentru o perioada de cinci ani. In cazul rambursarii inainte de expirarea perioadei stabilite in contractul de creditare, clientul plateste un comision de 2,5% din suma platita in avans, a mai explicat Alberts.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri