Comisia de buget-finante din Camera Deputatilor a adoptat joi un amendament la OUG 50/2010, prin care clientului i se da dreptul ca in faza precontractuala sa ceara explicatii in scris bancii privind orice notiune din contract pe care nu o intelege, iar banca este obligata sa ii raspunda.
Amendamentul adoptat are in vedere articolele 33 si 34 din OUG 50/2010, care prevad obligatiile bancilor de a fi explicite si transparente in ceea ce priveste informatiile pe care le pun la dispozitia consumatorilor, mai ales in faza precontractuala, pana la mometul in care consumatorul semneaza contractul.

"S-a adoptat un amendament prin care consumatorului i se da dreptul de a cere explicatii in scris bancii in legatura cu orice notiune din continutul contractului pe care el nu o intelege si creeaza obligatia bancilor de a pune la dispozitia consumatorului, in scris, aceste explicatii pe care, daca si le insuseste consumatorul, acest document devine parte in contractul de credit si pe baza acestor redefiniri, explicitari, judecarea derularii contractului se va face mai corect", a declarat presedintele Comisiei de buget-finante a Camerei Deputatilor, Viorel Stefan, potrivit Mediafax.

El a aratat ca, in sedinta de joi a comisiei, s-a dezbatut si tema privind interdictia pe care OUG 50/2010 o impune bancilor de a majora, ulterior sau in cursul derularii contractului, nivelul comisioanelor, tarifelor si a spezelor de orice natura.

Viorel Stefan a precizat ca aceasta tema a dat nastere, in cadrul dezbaterilor, la doua teze: prima prevede interzicerea majorarii nivelului comisioanelor, tarifelor, spezelor in cursul derularii contractului chiar daca solicita consumatorul un nou serviciu; cealalta prevede interzicerea majorarii unilaterale, de catre creditor, lasand posibilitatea sa se opereze modificari doar daca exista acceptul consumatorului.

El a precizat ca dezbaterea pe cele doua teze nu a dus la o concluzie agreata.

"Nu am ajuns la concluzie pentru ca, uneori, riscam ca dorind mai-binele consumatorului sa il dezavantajam.
S-a adus in sustinerea punctului de vedere de catre ARB exemplul cu situatia in care un credit aflat in suferinta il determina pe consumator sa vina el la banca, din interesul lui, si sa solicite servicii suplimentare, care se reflecta in costuri suplimentare, ceea ce ar fundamenta fie majorarea spezelor initiale convenite, fie perceperea unor speze suplimentare", a explicat Viorel Stefan.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri