Imprumutul luat direct din magazin este mult mai scump decat cel contractat de la o banca
In ultimul an, piata bancara s-a diversificat. La ora actuala exista trei tipuri de dobanzi pentru creditele de toate tipurile: fixe, variabile si indexate (legate de un indice de referinta-Libor, Euribor sau Bubor). Ce se pierde, ce se castiga la astfel de dobanzi?

Pentru a contracta un credit de nevoi personale sau unul de consum exista o multime de posibilitati: credit direct din magazin, credite specializate de la banca sau de la o societate financiara.

Diferentierea dintre aceste tipuri de credite este facuta de costurile aferente. Creditul de la magazin este mult mai usor de obtinut, uneori doar pe baza buletinului de identitate. In spatele acestei operativitati sta totusi o intreaga procedura de verificare a potentialilor clienti. Verificarea este facuta de o societate financiara, gen Credisson, Credex sau Estima Finance.

Datorita procedurii complicate de verificare, creditul din magazin este mult mai scump decat un credit luat de la o banca. Astfel, daca ar fi sa comparam dobanda anuala efectiva (DAE - include toate costurile creditului, nu doar dobanda) a creditelor date in magazin, constatam o medie de 27%-30%, in timp ce la banci, DAE este la nivelul a 15%-18%. Costurile mari ale creditelor luate direct din magazin sunt date in special de comisioanele de administrare, care includ si un profit al magazinului. De exemplu, media comisionului de administrare a unui credit luat dintr-o banca este de 4,5%, in timp ce, in magazin, acesta ajunge la 8,9%.

Sursa: http://www.capital.ro/index.php?a=22497&shift=1

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri