Doar o treime dintre romani detin o asigurare de viata (comparativ cu 54% la nivel global), 36% au un cont de economii (jumatate fata de media globala) si 25% au un plan de pensii (vs. 38% media globala), arata rezultatele unui studiu realizat de ING. In schimb, procentul celor care detin un card de credit in Romania (63%) este relativ similar cu cel de la nivel global, si doar 15% dintre romani (vs. 28% la nivel global) au o ipoteca.
De asemenea, din randul celor zece tari incluse in studiul ING, romanii economisesc cea mai mica parte din venitul lunar – doar 7%, fata de o medie globala de 12%. Spre comparatie, in Olanda, Belgia si Mexic consumatorii aloca economiilor 10% din venitul lunar, in Spania - 11%, in Japonia - 14% iar in India si Coreea peste 20%.

Cele mai mari cheltuieli lunare sunt alocate in Romania alimentelor (32% din venitul lunar comparativ cu 26% la nivel global) si produselor pentru intretinerea locuintei (28% in Romania vs. 25% global).

Intr-un top al principalelor trei motive ce ii determina sa isi planifice viitorul financiar, romanii identifica in primul rand insuficienta sistemului de pensii in a le asigura un nivel adecvat de venituri (39%), urmata de ingrijorarea privind siguranta financiara (36%) si dorinta de a-si intretine familia (36%).

„Realitatea economica a ultimilor ani si dificultatile cu care se confrunta statul in a asigura venituri satisfacatoare la pensie sau in alte situatii de asistenta sociala determina schimbari importante in mentalitatea romanilor, tot mai multi constientizand ca trebuie sa isi suplimenteze veniturile prin economisire individuala”, a declarat Cornelia Aurelia Coman (foto), directorul general al ING Asigurari de Viata si presedintele Consiliului de Administratie al ING Pensii.

Studiul ING releva faptul ca, desi consumatorii romani isi administreaza finantele personale curente intr-o maniera relativ ordonata (aproape 80% pastrand o evidenta a bugetului personal, peste media globala de 70%), si in pofida temerilor exprimate cu privire la viitorul financiar, acestia sunt mai putin activi in privinta utilizarii instrumentelor financiare pentru asigurarea unui viitor mai sigur.

„Conform studiului, 36% dintre respondenti declara ca isi planifica viitorul financiar deoarece sunt ingrijorati de siguranta lor financiara si tot 36% din grija fata de familie. Aceasta tendinta este demonstrata si de procentul de 62% care a declarat ca respecta bugetul lunar stabilit si care este foarte apropiat de media totala inregistrata (63%)”, explica Maria Cristina Matei, director executiv al diviziei de Retail Banking din cadrul ING Bank Romania.

Si pe termen scurt consumatorii romani sunt mai expusi riscurilor financiare, 42% dintre gospodariile din Romania nedispunand de un fond de urgenta. In acelasi timp, doar un sfert dintre respondentii din Romania au un fond de urgenta suficient pentru a acoperi cheltuielile pe mai mult de sase luni. Spre comparatie, la nivel global 30% dintre consumatori au un fond de urgenta pentru mai mult de jumatate de an.

In aceste conditii, mai bine de jumatate dintre romani simt ca nu detin controlul propriilor finante, asa cum reiese din studiul „ING Consumer Resourcefulness”, iar 41% apreciaza ca la pensie vor dispune de resurse financiare mai reduse decat parintii lor. Pe de alta parte, aproape 80% considera ca, atunci cand se vor pensiona, copiii lor vor avea venituri mai mari ca ei.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri