Inmultirea cazurilor de neplata a datoriilor a condus la blocarea lichiditatilor tuturor partenerilor implicati in relatii de afaceri, insa creditorii cauta si alte solutii in afara de falimentul debitorilor. Aceasta strategie are efecte benefice majore, inclusiv pe plan social, considera consultantul.
La randul sau, Harald Ditter, partener in cadrul Ensight, remarca o crestere a cererii pentru servicii de consultanta in domeniul energiei regenerabile, ceea ce creeaza oportunitati majore de afaceri pentru companii atat in sectorul de energie si utilitati, cat si pe segmentul de petrol si gaze.
"In 2011 dorim sa ne pastram pozitia pe piata, avand in vedere noile oportunitati privind cresterea cererii pentru consultanta. Desi exista un consens la nivel european de a renunta treptat la utilizarea energiei nucleare, acest segment se confrunta cu o problema in urma crizei, afectat si de evolutiile fluctuante ale preturilor la petrol si gaze. S-ar putea realiza o derogare de la acordul de reducere a energiei nucleare, deoarece sursele de energie regenerabila sunt, inca, insuficiente pentru consumul actual", a spus Harald Ditter (foto jos).
Sectorul bancar, mai precizeaza Robert Maxim, este divizat intre jucatori mari si mici, cu agende si strategii diferite. "Daca bancile mari au preocupari legate de expunere si rentabilitate, iar cele mici sunt preocupate de specializare. Insa procesul de restructurare, valabil si pentru asiguratori, ramane pe agenda tuturor, nu doar din punct de vedere strategic, ci si operational si financiar", a declarat Maxim. El a mai declarat ca exista in prezent jucatori mari, internationali, cu activtate in mai multe domenii - bancar, energie - care vor sa vina in Romania, iar criza s-ar putea sa-i ajute sa faca acest pas.
Cu privire la sectorul de retail, Maxim afirma ca aceasta perioada este buna pentru expansiune, datorita oportunitatilor oferite de criza. De asemenea, exista multe forme de retail modern care nu sunt prezente in Romania, ceea ce evidentiaza posibilitatile de dezvoltare a pietei de profil. Pe de alta parte, el a afirmat ca pe acest segment exista tensiuni intre retaileri si furnizori, generate si de produsele sub brand propriu.
Ensight Management Consulting a inregistrat anul trecut afaceri de 4,7 milioane de euro, in scadere cu 20% comparativ cu rezultatul din 2009, cand a realizat afaceri de 5,9 milioane de euro. Pentru anul curent, reprezentantii companiei estimeaza o stagnare sau o usoara crestere a afacerilor, in trend cu piata de consultanta in management.
Piata de profil s-a contractat de la nivelul de 300 de milioane de euro, in 2008 - anul de varf - la aproximativ 180-200 de milioane de euro in 2010, adica o scadere de 40-45%. Fata de 2009, anul trecut scadere a fost de doar 20%.
Majoritatea clientilor firmei provin din sectoarele energie si utilitati, banci si asigurari - care genereaza impreuna o pondere de 65% din cifra de afaceri, urmate de retail si distributie, cu 18-20%.
Ensight, liderul local pe piata romaneasca de consultanta in management, s-a afiliat, anul trecut, la una dintre cele mai puternice retele de consultanta in management europena, Eurogroup Consulting.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: