Cosmote Romania a atins masa critica de clienti pe care si-o dorea, de circa 7 milioane, obiectivul lor pe anul in curs fiind “sa revolutioneze din nou piata cu oferte agresive”, in special pe segmentul de date mobile pentru corporatii, a declarat pentru wall-street.ro Costas Kapetanopoulos, director de marketing al companiei.
Intrebat cand va atinge compania 8 milioane de clienti, Kapetanopoulos subliniaza ca a atrage clienti nu este obiectivul principal al companiei elene, ci acela de a “dezvolta si intretine o companie din ce in ce mai profitabila”, bazandu-se pe masa deja existenta de clienti. “Daca oferim acestora satisfactie, restul va veni de la sine”, spune el, increzator.

Pana in prezent, compania are cateva zeci de mii de clienti pe segmentul de date. Ca si in cazul ofertelor de voce, Cosmote se va axa in extinderea bazei de clienti pe acest segment pe oferte foarte agresive. “Stiu ca Liliana Solomon (fostul CEO al Vodafone Romania – n.r.) a declarat inainte de a parasi compania ca sunt unii jucatori care au distrus piata cu oferte de pret foarte reduse. Eu comentez si spun ca fiecare este liber sa se ingrijeasca de stabilitatea companiei proprii si Cosmote a revolutionat piata prin preturi mici. In 2010 ne-am implinit obiectivele financiare propuse”, mai spune pentru wall-street.ro Kapetanopoulos.

Veniturile Cosmote Romania, al treilea operator de telefonie mobila pe piata locala, au crescut in 2010 cu 7,2%, pana la 468,8 mil. euro, profitul operational al companiei evoluand cu 12,7%, pana la 73,7 mil. euro. Oficialii companiei nu au precizat daca firma a generat si profit net in 2010.

Grupul elen a investit in ultimii cinci ani aproape 1 miliard de euro in operatiunile din tara. “Pentru fiecare 1,4 euro in venituri, am investit 1 euro”, spun oficialii operatorului. Compania va continua investitiile, dar intr-o masura mai mica, intrucat deja sunt “bine stabiliti pe piata si nu mai este nevoie de investitii masive, ca in primii doi ani”.

In ceea ce priveste starea economiei, reprezentantii de varf ai Cosmote considera ca in 2011 am putea asista la o usoara revenire. “Din 2012, consider ca vom asista la crestere mai puternica si, implicit, va evolua pozitiv si piata telecom. Mai jos de atat nu se poate”, spune Kapetanopoulos.

Compania a vandut circa 2.500 de telefoane iPhone 4, de la lansarea in portofoliul propriu in decembrie 2010. In aceasta perioada, smartphone-ul Apple a fost cel mai bine vandut, alaturi de Samsung Galaxy sau alte telefoane din gama HTC.

“Pe langa segmentul de date mobile, investim puternic si in smartphone-uri, urmarind trendurile pietei, adica preferintele din ce in ce mai mari ale consumatorului catre telefoane inteligente. In prezent, din intreg portofoliul companiei, 10% din telefoane sunt smartphone-uri, ponderea acestora urmand sa creasca”, considera Stefanos Theocharopoulos, director general al operatorului.

In Grecia, OTE, compania mama a Cosmote Romania, a anuntat ca va demara in acest an o strategie ample de reducere a cheltuielilor care ar putea implica si reducerea numarului de personal. “Noi ne adaptam la conditiile pietei locale, unde avem circa 2.000 de angajati. Ne consideram o companie romaneasca, nu pot comenta asupra deciziei grupului si nu comentez nici asupra numarului de angajati pe care ii vom avea in 2011”, mai spune Stefanos Theocharopoulos.

In ceea ce priveste preturile practicate de operatorii de pe piata, oficialii Cosmote spun ca sunt deja destul de reduse si ca, daca acestea vor continua sa scada, ar lovi in calitatea serviciilor.

La finele anului 2010, operatorul a ajuns la o cota de piata de 24%, de la 0,4% in urma cu cinci ani.

Cosmote Romania este controlat de Romtelecom - 30% din actiuni si Cosmote Group - 70% din titluri. Anterior, Romtelecom a detinut integral fostul Cosmorom.

Foto: Patru “grei” din Cosmote (stanga la dreapta) – Kapetanopoulos, director marketing, Konstantinos, director financiar, Theocharopoulos, CEO si Makris, director comercial.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri