In ceea ce priveste comertul transfrontalier, unul dintre obstacolele majore in dezvoltarea acestui segment este perceptia consumatorilor.
Astfel, 62% dintre cei care nu au cumparat de pe un site strain au fost preocupati de fraude si inselatorii, 59% au fost ingrijorati deoarece nu stiu ce sa faca in cazul aparitiei unei probleme, iar 49% sunt descurajati de posibilele probleme legate de livrare.
Pe de alta parte, dintre cei care au facut deja cumparaturi transfrontaliere, doar 34% sunt preocupati de fraude, 30% nu stiu ce sa faca daca apar probleme, iar 20% se ingrijoreaza in privinta modalitatii de livrare.
Insa, conform datelor UE, comertul electronic transfrontalier este cel putin la fel de fiabil ca si cel intern, doar 16% din cumparaturi transfrontaliere avand intarzieri (18% in cazul cumparaturilor interne). Totodata, produsul nu a ajuns la cumparator in 5% din cazurile transfrontaliere fata de 6% in cazul cumparaturilor interne.
in ceea ce priveste oferta, exista obstacole majore in calea comertului electronic transfrontalier avand in vedere ca procentul comerciantilor cu amanuntul care efectueaza vanzari catre alte tari ale UE a scazut la 22% anul trecut de la 25% in 2009.
Comisia Europeana isi doreste ca 20% dintre europeni sa faca cumparaturi online dintr-o alta tara pana in 2015.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: