Scad veniturile producatorilor de telefoane mobile

Producatorii de telefoane mobile vor trebui sa scada si mai mult preturile in anii urmatori deoarece piata pentu noi dispozitive in tarile dezvoltate incepe sa ajunga la saturatie, potrivit firmei de analiza iSuppli.

Cu un nivel de saturatie foarte ridicat in tarile dezvoltate, nu exista o cerere suficient de mare pentru a determina cresterea pietei, este de parere analistul iSupply, Scott Smyser. Pentru a atrage clienti in tarile mai putin dezvoltate precum China si India, producatorii de telefoane mobile trebuie sa ofere "telefoane mobile cu preturi ultra scazute".
"Furnizorii de servicii cer preturi sub 30$ pentru telefoane", a spus Smyser.

Pretul mediu de vanzare a unui telefon mobil, pretul platit producatorului, va scadea la 129$ in 2006, cu 9 procente mai mic fata de 2005, cand a fost de 142$.

Scaderea preturilor telefoanelor, combinata cu scaderea vanzarilor, inseamna o incetinire in industrie.

Piata globala a telefoanelor mobile este estimata sa creasca la impresionantul numar 850 milioane unitati, aproape dublu fata de nivelul din 2002 si cu 5% mai mult decat in 2005, cand au fost distribuite 810 milioane de unitati.

Pentru o comparatie, piata globala de televizoare inregistreaza 200 milioane de unitati pe an.

Insa cresterea numarului de unitati distribuite in acest an nu este suficienta pentru a compensa declinul preturilor. Ca rezultat, veniturile anuale globale din producatia de telefoane mobile vor scadea la 109.7 miliarde % in 2006, cu 4.7% mai putin fata de recordul inregistrat in 2005, de 115.1 miliarde, potrivit estimarilor iSuppli.

Veniturile nu vor mai atinge nivelul de anul trecut pana in 2009, cand iSuplli estimeaza ca utilizatori vor opta pentru telefoane mult mai sofisticate si implicit mai scumpe. Telefoanele 3G vor atinge pana atunci 40% din piata.

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri