Cofondatorul Google Larry Page revine la finele saptamanii viitoare, pe 4 aprilie, in pozitia de director general, si pare hotarat sa simplifice procesul decizional la varful companiei, sa reduca birocratia si sa consolideze solidaritatea dintre angajati.
Page a luat deja masuri pentru a reduce birocratia gigantului cu 24.000 de angajati si pentru a schimba comportamentul companiei, de o structura greoaie la start-up vioi, potrivit unui material Wall Street Journal (WSJ), conform Mediafax.

Google a anuntat in luna ianuarie ca CEO-ul Eric Schmidt (55 de ani) va fi inlocuit de Larry Page (38 de ani).

Noul sef a cerut managerilor de productie si engineering sa descrie, in mesaje e-mail, proiectele la care lucreaza, cel mai probabil pentru a renunta la initiativele in care nu crede, au declarat pentru WSJ surse apropiate situatiei.

Printre programele care ar putea fi in pericol se numara Google Health, proiect care ar permite utilizatorilor sa stocheze, pe serverele Google, fise medicale si alte informatii legate de sanatate.

El a convins directorii executivi sa-si desfasoare o parte din activitate intr-o zona publica a sediului din Mountain View, California, pentru ca angajatii sa-i poata aborda direct.

Page a inceput de asemenea in ultimele saptamani sa comunice cu managerii pentru a afla ce probleme are compania la mijlocul ierarhiei de conducere si a cerut angajatilor sa schimbe modul in care isi desfasoara sedintele pentru a simplifica procesul decizional. Printre masurile recomandate de noul CEO se numara desemnarea unui lider de sedinta care sa aiba un cuvant greu de spus in privinta unei decizii si renuntarea la lucrul pe laptop in timpul intrunirilor, potrivit sursei citate.

Page nu a comentat pana acum strategia sa ca director general, insa a declarat anterior ca procesul decizional la varful Google este greoi si trebuie accelerat.

Larry Page a fost primul CEO al Google si i-a predat functia lui Eric Schmidt in anul 2001, cand compania avea circa 200 de angajati. Masurile luate recent de noul director general sugereaza dorinta de a reveni la unele elemente care caracterizeaza inceputurile Google.

Google incearca sa-si diversifice afacerile, deoarece este inca dependenta de motorul de cautare, care a generat anul trecut cea mai mare parte din veniturile de 30 miliarde de dolari ale companiei. In acelasi timp, Apple si Facebook reprezinta concurenti tot mai periculosi pe piata software-ului pentru gadget-uri mobile si a publicitatii online, iar compania este tinta tot mai multor investigatii aitrust din partea guvernelor, in Statele Unite si in alte zone ale lumii.

Surse apropiate discutiilor sustin ca, sub Larry Page, Google se va concentra pe proiectele de publicitate online grafica, pe YouTube si Android. Noul CEO ar putea de asemenea sa aloce resurse importante mai multor nise emergente de business, precum divizia de software online de business Google Apps, si sa continue campania de achizitionare de start-up-uri.

Compania va continua cel mai probabil initiativele pe termen lung, indeosebi tehnologia autoturismelor fara sofer si scanarea tuturor cartilor din lume intr-o uriasa biblioteca online, ambele fiind proiecte de suflet ale lui Page.

Eric Schmidt va deveni presedinte executiv, iar noua lui pozitie presupune gestionarea afacerilor si parteneriatelor cu guverne, potrivit unei surse apropiate situatiei. Celalalt cofondator Google, Sergey Brin (37 de ani), a declarat anterior ca lucreaza la "proiecte speciale" ale companiei.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri