Microsoft aduce modificari site-ului sau de suport, in incercarea de a clarifica confuzia creata cu privire planurile sale de a inceta suportul pentru editiile client ale Windows XP.
Saptamana trecuta, o postare pe site-ul de suport al Microsoft anunta ca suportul pentru Windows XP Home and Windows XP Media Center Edition se va incheia pe 31 decembrie 2006. Acest lucru ar fi insemnat ca nu ar mai fi fost lansate patch-uri de securitate si alte elemente legate de suport pentru aceste produse dupa acea data.

Dar postarea a fost incorecta, dupa cum a declarat pentru CNET News.com Ines Vargas, program manager al Microsoft. Producatorul software a actualizat informatiile de pe site pentru a arata ca suportul pentru editiile Windowx XP, alaturi de XP Professional, va fi prelungit inca doi ani dupa lansare Vista, asteptat pentru sfarsitul acestui an.
Windows XP Professional, deoarece este un produs business, va beneficia de un suport extins inca pentru cinci ani dupa expirarea suportului de baza. In perioada extinsa, Microsoft va furniza patch-uri si cateva optiuni de suport platit.

Analistii sunt de parere ca Microsoft s-a temut de revolta clientilor daca suportul pentru Windows XP pentru acestia s-ar fi incheiat pe 31 decembrie 2006.

Microsoft are batai de cap legate de amanarea prelungita a Vista.
Microsoft nu a mai lansat o noua versiune completa a sistemului sa de operare desktop de la lansarea Windows XP in octombrie 2001. O noua versiune Windows a fost asteptata in 2004, dar dezvoltarea la Vista, cunoscut atunci ca Longhorn, a fost afectata de numeroase amanari. La sfarsitul anului 2004, Microsoft si-a revizuit planurile privind Longhron, promitand lansarea acestuia in 2006.

In ce priveste serviciile de suport, Microsoft a mai fost criticata si in trecut. Compania a extins suportul partial pentru Windows 98, Windows 98 Second Edition si Windows Millennium Edition pana in iunie 2006, dupa plangerile primite din partea utilizatorilor sistemului de operare.
Analistii sunt de parere ca sistemele vulnerabile constituie o vulnerabilitate a insusi Microsoft. Daca un numar de PC-uri sunt transfomate in PC-uri zombie de virusi, spyware sau alte software malitioase si cauzeaza atacuri pe Internet, vina cade asupra Microsoft.
Microsoft este obligata sa continue sa ofere update-uri de securitate inca pentru o vreme, deoarce daca nu va mai face acest lucru, i-ar putea fi afectata imaginea, este de parere analistul Gartner, Michael Silver.


O politica confuza

Pentru a clarifica politica sa de suport, Microsoft revizuieste si alte parti ale site-ului de suport. In particular, este confuza mentionarea din "Microsoft Support Lifecycle Policy FAQ", unde se poate citi ca suportul software pentru clienti se termina dupa cinci ani. Acest lucru ar fi in contradictie cu vechile perioade de suport.

In 2004, Microsoft a anuntat o noua politica de suport care a inclus o prevedere privind acoperirea produselor inca doi ani dupa ce succesorii lor sunt lansati. Aceasta politica ar fi prevenit decalajul intre lansari si ar fi dat utilizatorilor o perioada de doi ani pentru a upgrada la noile produse.

Aceasta problema de decalaj a aparut mai ales datorita faptului ca ii trebuie companiei mai mult timp pentru a lansa noile versiuni, fie intentionat, fie din cauza amanarilor, dupa cum este si cazul Vista.
Anuntul din 2004 privind suportul a fost facut cu privire la produsele business si pentru dezvoltatori. Se pare ca respectiva sectiune mentiona ca aceste prevederi nu se aplica si produselor pentru consumatori.

Dupa cum a declarat Vargas, se pare ca sectiunea respectiva poate fi interpretata gresit, mentionand ca politica se aplica tuturor produselor. Desigur, exista cateva execeptii, de exemplu, pentru produsele care nu vor fi updatate si pentru cele care sunt updatate mai des, precum Microsoft Money, Encarta si Streets & Trips.

Microsoft face bine continuand suportul pentru toate editiile Windows XP, insa ar trebui sa-si revizuiasca comunicatiile, sunt de parere analistii.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri