Serviciile de internet de 60 si 100 Mbps au atras in cele sase orase in care au fost disponibile mai multi clienti decat asteptarile initiale ale conducerii UPC Romania.
De exemplu, in Cluj-Napoca, primul oras in care au fost introduse aceste sevicii, numarul de clienti atrasi a fost cu 30% mai mare decat estimarile, a declarat pentru wall-street.ro, Iulia Florea, director operational al UPC Romania, unul dintre principalii operatori de pe piata.

De la 1 aprilie, compania a lansat serviciile de internet Fiber Power si in alte sase orase crescand in acelasi timp viteza maxima la 120 de Mbps.

Astfel, UPC ofera internet cu viteze de 10, 20, 60 si 120 Mbps, ultimele doua servicii fiind disponibile deocamdata in Bucuresti, Cluj-Napoca, Timisoara, Deva, Curtea de Arges, Focsani, Ploiesti, Constanta, Braila, Galati, Roman si Buzau.

Compania a investit in ultimii doi ani, doi ani si jumatate peste 100 de milioane de euro pentru lansarea acestui serviciu, iar, in prezent, UPC Romania, are cel mai rapid internet de pe piata locala, intrecand concurentii principalii concurenti, RCS&RDS si Romtelecom, care ofera viteze maxime de pana la 100 Mbps.

Prin aceasta lansare, compania spera sa isi mareasca baza de clienti, mai ales ca, dupa cum spune Iulia Florea (foto), tendinta este ca dupa ce un abonat alege un serviciu sa fie doar o chestiune de timp pana cand achizitioneaza inca un serviciu sau tot pachetul de televiziune, telefonie si internet.

"Au fost primite foarte bine aceste servicii. In Cluj cand am inceput, primele doua-trei luni numai despre acest lucru se vorbea. Ne asteptam ca internetul de 120 de Mbps sa aiba cel mai mare succes, pentru ca in orasele in care suntem deja cu serviciile de mare viteza, atunci cand spunem 120 Mbps, oamenii nu mai au dubii ce inseamna", explica managerul promovat in ianuarie ca director operational (COO), dupa ce timp de mai bine de un an a fost customer relations & retail sales director.

Ea adauga ca in cele sase orase in care UPC oferea deja internet de mare viteze, clientii au ales in procente egale serviciul de 60 Mbps, respectiv de 100.

Cei care se aboneaza la serviciile de 60 Mbps platesc 49,6 lei pe luna (cu TVA), iar clientii internetului cu viteze pana la 100 Mbps platesc 62 de lei pe luna.

Deocamdata nu a fost stabilit in cate orase va oferi UPC internet de mare viteza pana la finalul acestui an, insa compania vrea sa ofere acest serviciu in primul rand in cele 34 de orase in care are servicii digitale.

Operatorul a inceput sa comercializeze in vara anului trecut servicii de internet Fiber Power si pentru segmentul de business, acestea fiind adresate companiilor mici si mijlocii.

Directorul operational al UPC spune ca si clientii din companii au primit bine acest servicii, acest lucru reprezentand o confirmare ca operatorul trebuie sa ofere internet de mare viteza si pentru segmentul rezidential.

Lansarea acestor servicii este foarte importanta pentru operator avand in vedere ca 2010 a fost primul an in care UPC a inregistrat o scadere a a numarului de clienti de internet, iar cei aproape 8 milioane de utilizatori romani de internet isi doresc viteze mari de acces online. De exemplu, in prezent 42% dintre cele 7,3 milioane de gospodarii din Romania au acces la internet, iar 23% dintre acestea au o conexiune de mare viteza, conform datelor oferite de UPC care citeaza un raport Eurostat.

Pe de alta parte, tara noastra se afla pe locul patru la nivel mondial in ceea ce priveste viteza medie de acces la internet, potrivit companiei de cercetare Akamai Technologies.

De altfel, oficialul UPC spune ca deja a observat o imbunatatire a tendintei pe zona de internet, chiar daca inca se inregistreaza urcusuri si coborasuri in privinta numarului de clienti.

"Nu mai exista un trend descrescator agresiv, incepe sa se atenueze. Ideal ar fi sa urmeze un trend de crestere. Pe segmentul de internet, pentru noi a fost un trimestru mai bun decat anul trecut. Acest lucru nu se traduce prin faptul ca am inregistrat o crestere, dar se vede o diminuare a piederii de clienti. Nu am mai pierdut atatia clienti precum anul trecut", explica Iulia Florea.

La finalul lui martie 2010, UPC avea 271.400 de clienti de internet in crestere cu 4.000 de clienti fata de decembrie 2009 si mai mult cu 26.100 fata de martie 2009. Insa din trimestrul al doilea compania a inceput sa raporteze piederi de abonati si a terminat anul cu 255.000 de abonati de internet, mai putin cu 12.400 de utilizatori comparativ cu decembrie 2009.

Compania nu are date inca despre numarul de clienti de internet, telefonie si televiziune in primele trei luni din acest an.

Iulia Florea spune ca internetul de mare viteza nu a fost lansat mai devreme pentru ca UPC a introdus in 2008 o noua platforma de televiziune prin cablu digital (initial la Cluj-Napoca si ulterior in alte orase), iar apoi au urmat servicii noi precum digital video recorder (DVR), televiziune de inalta definitie, ulterior venind si randul internetului.

Campania de promovare va include pe langa reclame pe televiziune ori outdoor si o componenta de social media, UPC urmand sa utilizeze si Facebook, retea de socializare in care operatorul nu a fost foarte prezent pana acum.

In ceea ce priveste evolutia pietei de telecomunicatii, managerul afirma ca se observa o relaxare a clientilor in ceea ce priveste cheltuielile, insa acestia raman precauti.

"Toata lumea spera ca lucrurile vor merge mai bine anul acesta, dar este foarte greu sa vezi o speranta si sa o traduci imediat in schimbarea comportamentului consumatorului. Pentru ca acesta pana nu este sigur ca este bine nu cheltuieste mai mult. Pana cand vor fi primele semne reale de imbunatatire, va mai dura niste luni. Se vede o relaxare, dar este destul de precaut cumparatorul. Nu strange mai tare cureaua, dar nici nu cheltuieste mai mult. Este clar ca in urmatoarele luni nu vom vedea o schimbare dramatica. Speram insa ca anul viitor piata sa fie mai relaxata, iar un client daca alege un serviciu sa conteze ceea ce apreciaza, si nu ca este constrans", afirma Florea.

UPC Romania a inregistrat in 2010 venituri de 120,9 milioane de euro, in scadere usoara de la 123,4 milioane de euro in 2009.

Operatorul raporta 1.156.400 de clienti de televiziune in decembrie 2010 si un total de 1.552.200 de abonamente de televiziune, internet si telefonie fixa.


In ultimele doua luni in presa au aparut informatii ca RCS&RDS, liderul pietei de televiziune si internet, ar vrea sa cumpere UPC.

Daca tranzactia s-ar materializa, cele doua companii ar ajunge la peste 4 milioane de clienti pe piata de televiziune (din totalul de aproximativ 5,7 milioane de abonati), in jur de 1,65 milioane de abonati de telefonie fixa, 1,35 milioane de utilizatori de internet si circa 1,5 milioane de clienti de telefonie mobila.

Cine este Iulia Florea

Managerul a fost promovat la inceputul acestui an ca director operational al UPC Romania, dupa ce din octombrie 2009 a fost customer relations & retail sales director.

Ea conduce acum aproximativ jumatate dintre cei 1.600 ai companiei, fiind responsabila de echipele de retail, vanzari, departamentele de colectare si facturare, costumer care si operatiuni clienti.

Astfel, Iulia Florea este al doilea om in cadrul operatorului dupa Severian Pascu, directorul general al UPC Romania, manager care ocupa aceasta functie tot de la 1 ianuarie.

De asemenea, UPC devine primul operator de telecom de pe piata locala in care cele mai importante functii de conducere sunt ocupate de femei.

Florea lucreaza pentru compania de telecomunicatii din mai 2008, prima functie detinuta fiind de billing&collection director.

Pana in 2007 a lucrat 11 ani pentru Oriflame, perioada in care a ocupat diverse pozitii de conducere printre care cea de director regional de marketing sau de director general in Macedonia.

Intre mai 2007 si iunie 2008 a fost manager de proiect in cadrul Aviva Asigurari de Viata, unul dintre cei mai mari jucatori din domeniul asigurarilor de viata.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri