69% dintre posesorii romani de smartphone-uri au downloadat cel putin o aplicatie, dar dintre acestia doar 24% au ales sa plateasca pentru ele, opus fata de pietele internationale, rezulta dintr-un studiu realizat pe piata locala de agentia Initiative si prezentat la Mobile Marketing Conference.

Studiul a fost realizat pe un esantion de 805 romani cu varste cuprinse intre 16-45 de ani din mediul urban si care acceseaza Internetul de pe
mobil cel putin o data pe saptamana.

Conform Initiative, circa 2,5-3 milioane de romani detin smartphone-uri, numarul acestora crescand in ritm accelerat.

Romanii folosesc cel mai des smartphone-urile pentru a vorbi (43%), a accesa Internetul (31%), a trimite SMS-uri (19%), pentru jocuri (5%) si 2% pentru alte activitati.

"Pe plan international vocea este clasata dupa accesul la Internet. Romanii sunt de asemenea in continuare obsedati de SMS-uri – in afara doar 5% folosesc in mod frecvent aceasta optiune de pe smartphone-uri”, a declarat Steve Dallas, managing director al Initiative Romania.

58% dintre respondentii studiului au spus ca acceseaza Internetul de pe smartphone-uri cel putin o data pe zi, petrecand in medie 18 minute conectati. In afara, cei ce acceseaza web-ul zilnic petrec in medie 37 de minute/zi online. Peste jumatate din romanii ce acceseaza Internetul zilnic au varste cuprinse inter 16-24 de ani, de asemenea diferit fata de alte piete unde majoritatea sunt oameni de peste 25 de ani. 73% dintre romani se conecteaza la Internet mobil in scopuri personale.

Principalele activitati ale romanilor ce se conecteaza la Internet de pe smartphone-uri sunt email-ingul, cautari, citirea de stiri, download-ul de muzica, calatoriile. “Obiceiurile de consum sunt similare cu cele de pe PC-uri. Romanii privesc terminalele mobile in primul rand ca pe telefoane si abia mai apoi ca un computer puternic, spre deosebire de studiile internationale ce reliefeaza faptul ca utilizatorii privesc smartphone-urile ca PC-uri de sine statatoare, dar mai mici, si abia mai apoi ca pe telefoane”, subliniaza Dallas.

In Romania, 69% dintre respondenti au downloadat aplicatii mobile dar doar 24% au platit pentru ele. In afara, in tari precum Marea Britanie, SUA, Italia sau China, lucrurile stau invers – doar 24% nu au platit.

Cei mai multi romani (75%) downloadeaza jocuri. La polul opus se situeaza aplicatiile de shopping (22%). Aplicatii de social networking downloadeaza 52% dintre respondenti.

33% dintre respondenti au optat pentru a primi mesaje comerciale si 69% dintre acestia deschis majoritatea sau toate aceste mesaje. 27% dintre respondenti s-au aratat nemultumiti de faptul ca nu au primit suficiente mesaje de la companiile de la care si-ar fi dorit.

O treime din ei au fost expusi la bannere mobile – 44% au spus ca nu ii deranjeaza si nu le intrerup experienta de browsing.

"Per total, piata de browsing mobil din Romania este un segment extrem de interesant si cu cresteri masive in urmatoarea perioada. Estimez ca pana la jumatatea anului viitor unele cotidiene online vor atrage 50% din trafic exclusiv de pe mobil – multi romani citesc presa inca de dimineata, cand se trezesc, de pe mobil, nemaiasteptand sa ajunga la un computer”, incheie Dallas.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri