Sony a anuntat luni ca estimeaza o pierdere neta de 3,2 miliarde de dolari pentru anul financiar 2010-2011, incheiat pe 31 martie, din cauza unui element negativ neasteptat legat de returnari fiscale in Japonia, transmite Reuters, citat de Mediafax.
Producatorul japonez de electronice incearca sa se redreseze dupa dezastrul natural din martie si atacurile informatice care au fortat compania sa inchida timp de circa doua luni retelele de jocuri video PlayStation.

Astfel, Sony si-a modificat estimarile privind rezultatul financiar pentru ultimul an fiscal la o pierdere de 260 miliarde yeni (3,2 miliarde de dolari), de la un profit de 70 miliarde yeni, din cauza unui element negativ "non-cash" de 360 miliarde yeni legat de returnarea unor taxe in Japonia.

Compania a mentinut insa estimarea privind profitul operational la 200 miliarde yeni (2,4 miliarde de dolari).
Cutremurul si valul tsuinami care au lovit in martie coasta de nord-est a Japoniei au afectat sever mai multe fabrici Sony, au intrerupt lanturile comerciale si au dat tonul unei scaderi abrupte a consumului pe piata locala.
Estimarea preliminara pentru anul fiscal 2011-2012 indica un profit operational similar, de 200 miliarde yeni.

Sony estimeaza impactul cutremurului in actualul an fiscal la 150 miliarde yeni, la nivel operational.

In privinta atacurilor care au fortat compania sa inchida PlayStation Network, Sony sustine ca "costurile cunoscute" se plaseaza in apropierea nvielului de 14 miliarde yeni. Compania vrea sa restaureze retelele afectate la conditii normale de operare pana la sfarsitul lunii mai.

Multe companii japoneze, inclusiv Panasonic, principalul rival al Sony, nu au emis inca estimarui pentru anul fiscal care se va incheia in martie 2012, din cauza incertitudinilor induse de cutremur.
Retail jobs
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri