ANCOM: Telecomul din Romania s-a stabilizat, majoritatea serviciilor inregistrand cresteri

Piata de comunicatii din Romania „s-a stabilizat in conditiile crizei economice”, unicul segment de pe segmentul telecom care a inregistrat scaderi in a doua parte a anului fiind telefonia fixa, conform arbitrului telecom. Vezi ce evolutie au inregistrat cele mai mari segmente ale pietei de telecomunicatii din Romania.

Pe segmentul de Internet, la finalul lui 2010 existau 3 milioane de conexiuni in banda larga la puncte fixe (crestere de 2%) si 4 milioane de conexiuni la puncte mobile (+21%).

Conexiunile la puncte fixe prin DSL au crescut cu 9% in timp ce prin cablu FTP au evoluat cu 1%.

Cresterile s-au datorat persoanelor fizice, intrucat conexiunile realizate de persoane juridice s-au redus in a doua jumatate a anului trecut cu 6%.

Pe segmentul de telefonie mobila, la finalul lui 2010 erau 24,6 milioane utilizatori (+1%), rata de penetrare fiind de 115%.

14,95 milioane dintre cartele sunt preplatite (peste 60%).

Traficul total de voce originat s-a ridicat la 26,53 miliarde minute (+4%). Durata medie a unui apel in retea s-a ridicat la 2 minute si 12 secunde (-2 secunde). Numarul mediu lunar de SMS-uri s-a pastrat constant, la 27.

Pe segmentul telefoniei fixe au fost inregistrate scaderi la nivel general. Astfel, la finalul lui 2010 existau 4,50 milioane linii fixe (-4%), traficul total de voce reducandu-se cu 7%. Durata medie a apelului de voce s-a redus si ea cu 2%, la 2 minute si 58 secunde. Traficul de voce mediu lunar s-a ridicat la 2 ore si 9 minute.

Din totalul conexiunilor, 3,70 milioane erau persoane fizice in timp ce 0,81 milioane erau persoane juridice.

In cazul serviciilor de televiziune, a doua parte a anului a insemnat o crestere fata de primul semestru al lui 2010, in decembrie, numarul de utilizatori ajungand la 5,74 milioane (+2%). Dintre acestia, 3,32 milioane erau abonati la cablu (-1% fata de aceeasi perioada a anului 2009), 2,38 milioane la servicii de televiziune prin satelit (in crestere cu 5%) in timp ce televiziune prin IP aveau 30.000 (+135%).

Abonatii de digital erau in numar de 2,8 milioane (+7%). Dintre ei, cei prin cablu erau in numar de 0,4 milioane (+13%).


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri