Motorul de cautare chinez Baidu va colabora cu serviciul Bing al Microsoft

Baidu, care detine o cota de 76% pe piata chineza a serviciilor de cautare pe Internet, a incheiat un acord de colaborare cu Bing, motorul de navigare pe web al Microsoft, transmite Reuters.

In urma acestui acord, Bing va oferi servicii de cautare in limba engleza pentru utilizatorii Baidu, potrivit Mediafax.

Baidu vrea sa isi extinda operatiunile in strainatate, in timp ce Microsoft intentioneaza sa aiba o prezenta crescuta pe cea mai mare piata de Internet din lume.

Baidu domina piata serviciilor de cautare pe Internet din China, dupa ce Google a inchis anul trecut site-ul Google.cn si si-a redirectionat utilizatorii catre un site din Hong Kong, in urma unui conflict cu autoritatile de la Beijing referitor la cenzura.

Parteneriatul va permite ca prin introducerea unor cuvinte in engleza in casuta de cautare a Baidu sa fie activat automat serviciul Bing, iar rezultatele cautarii sa fie obtinute in paginile Baidu.

Analistii considera ca acordul va facilita accesul Bing la cei peste 450 de milioane de utilizatori ai Internetului din China, cu efect negativ asupra activitatilor Google.

"Cooperarea cu Microsoft va consolida pozitia dominanta a Baidu pe piata chineza a serviciilor de cautare si va face afacerile Google mai dificile", a declarat Dong Xu, analist la compania de cercetare a pietei Analysys International.

Baidu a avut o cota de 76% pe piata chineza, in primul trimestru. Cota Bing in regiune este neglijabila, iar cea a Google este de aproape 20%.

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri