Cand incepi sa pierzi clienti, este deja un pic prea tarziu sa te mai intrebi unde si cand ai gresit. Este preferabil sa afli din timp ce nu merge si pentru acest lucru Wizrom Software a lansat aplicatia WizWhy cu care tinteste companiile din segmentul serviciilor, destul de afectate de criza economica.
„Companiile care urmeaza sa isi schimbe partenerii de afaceri au un comportament ce poate fi stabilit statistic si pe baza caruia se pot crea profile. Noi propunem o solutie care evidentiaza anumite particularitati ale partenerului de business care se pregateste sa inceteze colaborarea, pe baza istoricului relatiei evidentiat in baza de date. Acesta este doar un aspect al aplicabilitatii solutiei de data-mining de care beneficiaza clientii nostri. In acelasi timp, WizWhy are capacitatea de a evidentia si ceea ce merge bine, astfel incat managementul sa aiba posibilitatea de a analiza motivele si a lua masuri ca reteta succesului sa fie extinsa la nivelul intregii afaceri”, a declarat Adrian Bodomoiu, managing director Wizrom Software.

Costul licentei si al implementarii porneste de la cateva mii de euro si creste corespunzator, in functie de complexitatea implementarii, conform companiei.

Principiul de functionare este simplu: orice companie are o baza de date cu clientii si activitatea acestora. Aplicatia WizWhy acceseaza baza de date, generand un set de reguli logice in care pe langa informatii cantitative sunt analizate si date calitative. Regulile gasite explica cu un procent mare de probabilitate de ce s-au obtinut rezultatele analizate. Pe baza acestor reguli se pot pregati anumite profile folosite pentru a face predictii.

WizWhy este, de exemplu, cea mai folosita aplicatie de predictie a riscului de catre firmele de asigurari din Ungaria. De altfel, sectoarele servicii financiare, respectiv marketing si cercetare de piata, se numara printre principalele beneficiare ale aplicatiei lansate de Wizrom Software.

„WizWhy, in plus fata de conceptul „what if analysis” din aplicatiile clasice de Business Intelligence, gaseste singur care sunt acele variabile care au impact semnificativ asupra rezultatelor, evitand subiectivitatea. WizWhy poate astfel descoperi un comportament neobisnuit al unui grup de clienti, prin analiza bazei de date, alertand managementul”, explica Adrian Bodomoiu.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri