Apple lucreaza la un prototip de televizor integrat, cu o interfata care va permite sincronizarea wireless a continutului cu alte aparate ale companiei, si a apelat in acest scop la inginerul care a construit iTunes, au declarat surse apropiate situatiei, transmite Bloomberg.
Jeff Robbin, care a contribuit la crearea iPod, pe langa magazinul iTunes, coordoneaza acum dezvoltarea noului televizor, au spus sursele.

Implicarea lui Robin indica angajamentul Apple de a-si extinde pana in living room dominatia din domeniul smartphone-urilor si tabletelor.

Co-fondatorul Apple, Steve Jobs, i-a spus biografului sau Walter Isaacson, ca "si-a dat seama in sfarsit" cum sa construiasca un televizor integrat, cu o interfata simpla care va sincroniza wireless continutul cu alte aparate ale Apple.

"Va avea cea mai simpla interfata pe care ti-o poti imagina", a afirmat Jobs, care a murit pe 5 octombrie, in biografia sa publicata luni de CBC Corp.

Un purtator de cuvant al Apple a refuzat sa comenteze.

In afara remarcilor lui Jobs din carte, Apple nu a recunoscut ca dezvolta un televizor si, potrivit unei surse, nu este sigur ca va lansa unul pe piata.

Pana in prezent, implicarea companiei in acest domeniu s-a limitat la AppleTV, un aparat mic, de 99 de dolari, care poate fi conectat la un televizor si permite utilizatorilor acces la continutul iTunes si YouTube.

Jobs a numit aparatul mai degraba un hobby al Apple, decat o sursa serioasa de venituri. Situatia s-ar putea schimba insa.

Apple are in lucru un prototip de televizor si ar putea ca produsul sa fie scos la vanzare la sfarsitul anului viitor sau in 2013, a afirmat Gene Munster, analist la compania Piper Jaffray.

El a estimat momentul lansarii in urma unor intalniri cu surse apropiate de furnizorii Apple din Asia, surse din industrie si dupa analizarea portofoliului de patente al companiei.

Munster a spus ca Apple investeste totodata in unitati de productie si isi asigura furnizorii de ecrane LCD.

Apple ar putea folosi soft-ul de comanda vocala Siri si serviciul iCloud de stocare a datelor pe web pentru un televizor al viitorului, se arata intr-o nota adresata de Munster clientilor.

Siri ar putea ajuta la cautarea de continut video, iar iCloud permite utilizatorilor sa stocheze video, muzica si imagini pe serverele companiei.

Unul dintre obiectivele Apple legate de noul televizor este de a permite utiliatorilor sa caute un show sau un film, a spus una dintre surse.

Astfel, in loc sa cauti separat daca un film sau un show este disponibil prin Netflix sau printr-un serviciu prin cablu, tot materialul poate fi integrat, a explicat sursa.

O dificultate ar fi determinarea producatorilor de filme sau show-uri TV sa schimbe sistemul prin care difuzeaza continutul.

Apple a luat in considerare adoptarea unor noi modele de afaceri pentru furnizarea de servicii video, inclusiv prin sistemul de abonamente TV, au declarat anul trecut directori din sectorul media, dar discutiile nu au dus la un rezultat.

Construirea unui televizor ar pune Apple in concurenta cu producatori de aparatura electronica de consum precum Samsung Electronics si Sony.

Apple ar putea vinde anul viitor 1,4 milioane de televizoare, dintr-un volum total al pietei de 220 milioane de aparate cu ecrane plate, potrivit lui Munster.

Astfel, televizoarele ar putea avea, in 2014, o contributie de 6 miliarde de dolari la veniturile companiei.

Google, care concureaza cu Apple pe piata smartphone, incearca la randul sau sa atraga clientii cu un sistem de operare creat pentru televizoare.

Spre deosebire de Google, Apple ar oferi cu noul televizor un sistem integrat de hardware si software.


Retail jobs
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri