Tarile cu cele mai mari rate de penetrare a smartphone-urilor sunt Slovenia (27,6%), Turcia (23,7%) si Lituania (18,5%), in timp ce la coada clasamentului se afla Slovacia (9,3%), Ucraina (8,9%) si Romania (8,4%).

Datele GFK despre Romania sunt usor diferite de cele ale operatorilor locali. De exemplu, in urma cu cateva saptamani, Mihai Ghyka, director comercial pe segmentul rezidential in cadrul Vodafone Romania, afirma ca rata de penetrare a smartphone-urilor este de 5% in Romania, in timp ce la nivel global media este de circa 8%. Pe de alta parte, Iñaki Berroeta, directorul general al aceleiasi companii, declara recent pentru Wall-Street.ro ca dintre cele aproximativ 25 de milioane de telefoane care sunt folosite in prezent de utilizatorii din Romania in jur de 3-4 milioane sunt smartphone-uri.

Cati barbati si cate femei au un smartphone

Numarul barbatilor care detin telefoane inteligente depaseste cu 3% numarul femeilor. In tari precum Lituania, Letonia si Rusia, proportia barbatilor si a femeilor care detin smartphone-uri este comparabila, in timp ce in Slovenia si in Cehia, telefoanele inteligente sunt mai degraba detinute de barbati.

Cum arata profilul utilizatorului de smartphone

Detinatorii de telefoane inteligente reprezinta 31% dintre persoanele care fac cumparaturi online, mai arata studiul CEE Telco Industry Report 2011, derulat in 15 tari din Europa Centrala si de Est.

Citeste si:

Acestia reprezinta un target atractiv pentru industria publicitatii, deoarece acestia pot fi atrasi mai usor prin publicitate online comparativ cu detinatorii de telefoane clasice.

Pe de alta parte, cei care au smartphone sunt mai activi in accesarea internetului de pe telefonul mobil si prezinta un interes mai mare fata de serviciile online, cum ar fi cumparaturile online sau internet banking.

In acelasi timp 75% dintre detinatorii de smartphone din regiunea Europei Centrale si de Est acceseaza retelele sociale pentru a comunica cu alte persoane.

In general, mai putin de 20% dintre utilizatorii de internet din aceasta regiune a Europei fac cumparaturi online. Tara in case se fac cele mai multe achizitii online este Cehia, aceasta fiind urmata de Slovacia si Slovenia. In acelasi timp, exista loc de dezvoltare pe aceasta zona in tari precum Turcia, Ucraina si Kazahstan, tari cu o utilizare timida a cumparaturilor online.

Studiul a fost derulat pe un esantion de 15,000 de respondenti din 15 tari: Bosnia si Herzegovina, Croatia, Cehia, Estonia, Ungaria, Kazahstan, Letonia, Lituania, Romania, Rusia, Serbia, Slovacia, Slo-venia, Turcia si Ucraina. Interviurile au fost realizate in perioada mai – iulie 2011, iar rezultatele sunt reprezentative la nivel national pentru fiecare tara participanta.