Cel mai mare targ tehnologic din SUA ar trebui sa fie un loc excelent pentru a prezenta noile produse, corect? Gresit. International Consumer Electronics Show devine in mod rapid o rampa de lansare pentru o gama larga de produse care insa, mai apoi, dezamagesc.

La editia ce va incepe saptamana viitoare, organizatorii se asteapta la peste 140.000 de vizitatori care se vor raspandi si vor vizita spatiul de expozitie de marimea a 31 de terenuri de fotbal.

Cele peste 2.500 de companii ce vor expune spera sa “dea tonul” anului aratand o multime de tablete, computere, televizoare 3D si laptop-uri subtiri numite ultrabook-uri, scrie abcNews.com.

Insa daca ne uitam inapoi, la editiile trecute, prea putine dintre produsele prezentate la CES au avut cu adevarat succes.

- In 2009, netbook-urile au ocupat o nisa importanta la targ. Au avut, intr-adevar, un an bun, dar interesul asupra lor a inceput sa dispara odata cu aparitia iPad-ului Apple in 2010.

- Tot in 2009, unul dintre serviciile mult asteptate a fost sistemul de operare Palm ce ar fi rulat pe cele mai noi smartphone-uri. Device-urile au debutat in acel an cu review-uri preponderent bune, dar cu vanzari extrem de slabe. Un an mai tarziu, Palm a fost achizitionat de HP, care, in 2011, a ales sa intrerupa linia de productie.

- In 2010, producatorii TV au iesit la inaintare cu televizoarele 3D, sperand ca astfel vor creste popularitatea unor productii tridimensionale precum Avatar. Vanzarile s-au dovedit a fi insa dezamagioare, clientii nedorind sa poarte ochelari incomozi atunci cand se uita la televizor.

Alti producatori au sperat ca vor putea sa aiba succes cu gadget-uri similare cu Amazon Kindle. Cei mai multi au esuat, desi Barnes & Noble a reusit, in timp, sa castige cota de piata cu e-readerul Nook.

- In 2011 la CES au fost prezentate peste 100 de brand-uri de tablete. Cele mai multe dintre ele nici macar nu au fost lansate pe piata iar cele care totusi s-au lansat nu au reusit sa demoleze suprematia iPad-ului. Kindle Fire de la Amazon a reusit sa atraga atentia spre finalul anului, dar tableta nu a fost prezentata la CES.

O mare parte din “blestemul” CES este din cauza faptului ca Apple nu prezinta produse la targ. Compania nu a mai avut prezenta oficiala de niciun fel din anii ’90, desi unii dintre angajatii companiei se duc acolo, dar nu ofera niciun fel de declaratii.

Nu e pentru ca Apple are o problema cu CES, in particular, ci pur si simplu strategia companiei este de a organiza conferinte de presa proprii atunci cand au ceva de anuntat – in acest fel tin totul sub control.

Microsoft se pare ca adopta aceeasi strategie. Compania a dezvaluit ca 2012 va fi ultimul an in care CES va incepe cu un speech al CEO-ului companiei, astfel incheindu-se 15 ani in care targul a beneficiat de un astfel de inceput.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea IT & C »



Citeste si
Ce cred Uber, Bolt si Clever despre OUG de reglementare?