Alo, provincia? Este cineva care nu vrea sa telefoneze mai ieftin? Sa ridice mana, a spus Levente Csenteri, directorul general al Combridge la lansarea serviciului de telefonie fixa EUfonika al companiei. De fapt, e vorba mai mult de lansarea si dorinta impunerii unui brand pe piata telecom romaneasca decat de un serviciu sau un operator nou. Pe asta si insista Combridge, subsidiara din Romania a Magyar Telekom, detinuta, la randul ei, in proportie de 60% de Deutsche Telekom. Ne vom situa printre primii patru advertiseri din telecom in Romania, mai spune Csenteri. Declaratia denota un plan cu bataie lunga, dincolo de lansarea acestui serviciu, din moment ce pentru impunerea marcii EUfonika pe piata, Combridge este in stare sa cheltuiasca aproape cat Orange, Connex-Vodafone, Romtelecom, Cosmote sau Zapp.
Altfel, serviciul EUfonika, de tip call-by-call (apel prin intermediul unei alte retele de telefonie), nu are nimic spectaculos. Doar tarife sensibil mai mici, cu 40% pe segmentul apelurilor internationale si cu 20% mai mici pe cel al convorbirilor interjudetene. Formand un numar de acces, abonatii Romtelecom pot suna in strainatate, in alt judet sau pe mobil, dar nu si local. Apelurile nu sunt taxate de Romtelecom, fiind platite pe o factura separata catre Combridge. Serviciul, care se adreseaza mai ales utilizatorilor din provincie, nu este disponibil, deocamdata, pentru abonatii altor retele de telefonie.
Imediat dupa liberalizarea pietei romanesti de telecomunicatii, de acum trei ani, au aparut zeci de astfel de servicii, mai ales prin intermediul cartelelor preplatite. Asta pentru ca tehnologia Voice over Internet Protocol (VoIP telefonie prin Internet) e mult mai ieftina decat operarea liniilor si centralelor clasice. Dar serviciul EUfonika depinde de accesul la liniile Romtelecom si de cota de piata a acestuia. Care scade an de an.
Citeste si:
Sursa: http://www.capital.ro/index.php?a=23019&shift=1
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: