Cel mai vizitat portal de Internet din lume, Yahoo, a sarbatorit ieri 10 ani de la lansare.
Ca si in cazul Google, fondatorii au ajuns, intr-un timp scurt, miliardari. Jerry Yang (36 ani) si David Filo (38 ani) pastreaza in prezent 4,8% din actiuni, respectiv 6,4%. Cei doi sunt in continuare responsabili de "dezvoltarea" companiei la care lucreaza in prezent peste 7.600 de persoane. In 1996 erau doar 50 de angajati.

COMPETITIE.

Ultimele rezultate arata ca Yahoo beneficiaza de peste 165 de milioane de utilizatori inregistrati, care ii folosesc folosesc motorul de cautare, serviciile de e-mail, e-commerce, stiri, divertisment si altele. Totusi, in lumea Internetului, competitia a ajuns, destul de repede, dura. La utilizarea motoarelor de cautare, Yahoo se afla cu putin in spatele lui Google, dar in ultimul timp compania rivalilor Page si Brin a venit cu mai multe aplicatii interesante. Pe de alta parte, ramane deschisa si goana in marirea capacitatii de stocare a casutelor e-mail, o data cu lansarea pe 1 aprilie 2004 a casutei Gmail. In prezent, casuta de la Yahoo a ajuns la 250 MB, dar "se cere" o marire a capacitatii de stocare.

VENITURI.

Profitul companiei Yahoo se triplase in trimestrul al treilea din 2004, fata de aceeasi perioada a lui 2003, datorita cresterii veniturilor din publicitate si a achizitiei firmei Ouverture Services. Compania a inregistrat un profit net de 253,3 milioane de dolari, avans care reflecta contributia companiei Ouverture (specializata in servicii de marketing pentru companiile care desfasoara afaceri online), preluata de Yahoo in octombrie 2003, pentru 1,63 miliarde de dolari. Fara contributia Ouverture, profitul Yahoo ar fi fost de 124 de milioane de dolari.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri