"Piata este saturata", a declarat un vanzator dintr-un mall specializat in aparatura electronica din Beijing.
Pe 16 martie, Apple a lansat iPad in zece tari, dar nu a anuntat inca o data oficiala pentru China. Totusi, asa cum se intampla de obicei, iPad a aparut in magazinele din China la mai putin de o zi dupa ce a intrat in vanzare in Statele Unite, aparatele fiind aduse din America si Hong Kong.
Pretul celui mai scump model a scazut la Beijing, chiar in prima zi, de la 5.200 de yuani (825 dolari), la 4.500 de yuani. In decurs de trei zile, pretul a coborat la 3.700 de yuani.
La intrarea pe piata chineza a iPad2, pretul a fost de 8.000 de yuani, si a fost nevoie de circa doua saptamani sa coboare la 3.000 de yuani, potrivit comerciantilor.
"Oamenii devin mai rationali in privinta iPad. Vor sa astepte scaderea preturilor sau chiar lansarea oficiala", a declarat Xue Jinpeng, comerciant intr-un centru de tehnologie din Beijing.
Lipsa de entuziasm a cumparatorilor contrasteaza cu interesul pentru alte produse Apple. In ianuarie, compania a suspendat vanzarile de iPhone prin magazinele proprii din China, dupa lansarea celui mai recent model.
Cererea redusa pentru iPad 3 contravine si cu asteptarile mari legate de performantele noii tablete.
Compania de cercetare a pietei IDC a majorat saptamana trecuta estimarile privind livrarile de tablete PC la nivel mondial, cu 21%, la 106,1 milioane de unitati, sustinute de cererea puternica.
Anul trecut, livrarile de tablete in China au crescut de cinci ori, la 5,83 milioane de unitati, iPad avand o cota de piata de 70%.
IDC a imbunatatit si estimarile referitoare la vanzarile de tablete din China din acest an, la 7,23 milioane unitati, dar a avertizat ca noile produse sunt lansate prea rapid pentru unii cumparatori.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: