Anul trecut, peste 400.000 de dispozitive de navigare portabile au fost vandute in Germania, ceea ce reprezinta o crestere de sapte ori fata de 2004. In Europa de Vest, vanzarile totale pentru anul 2005 s-au cifrat la doua milioane de unitati, ceea ce se traduce printr-o crestere de zece ori a numarului de unitati comercializate fata de anul anterior, potrivit unei anchete a panelului GfK de magazine, folosit pentru a urmari schimbarile in vanzarea acestei grupe de produse in noua tari din Europa de Vest.
In Romania, piata nu este inca matura, specialistii din domeniu apreciind ca volumul de vanzari pentru sistemele GPS se ridica la circa 2000 de bucati anual.

Echipamentele electronice se vand bine de Craciun

In 2005, totalul vanzarilor de produse electronice pentru autoturisme in Germania, vanzari care includ aparatura stereo si difuzoare, amplificatoare, magazii de CD-uri, sisteme multimedia si de navigare, au fost cu 29% mai mari decat in anul precedent, ajungand la o piata totala de 625 milioane de euro. Unul dintre motive a fost nivelul ridicat al cererii pentru echipamentul de navigare portabila. Vanzarile de 400.000 de unitati au insumat 192 milioane de Euro, cu o cerere deosebit de ridicata in apropierea Craciunului, perioada cu vanzari totale de echipament portabil de 61,9 milioane de Euro. Comparativ, in aceeasi perioada in anul 2004, numai 16,6 milioane euro au fost cheltuiti pe astfel de produse.

Preturi mai mici

Trendul pozitiv a fost rezultatul principal al faptului ca preturile pentru aceste sisteme au scazut semnificativ. In 2004, dispozitivele de navigare portabile costau in medie 600 Euro in Germania, unde in momentul de fata pretul mediu este 420 Euro, cu cateva sisteme disponibile pentru mai putin de 200 Euro.

Peste 50% din echipament este vandut de catre vanzatorii de produse electronice cu amanuntul. Mai mult, aproape unul din cinci dispozitive de navigare sunt cumparate in magazine specializate in vanzarea calculatoarelor sau telefoanelor mobile. Alte tipuri de magazine care au vandut astfel de dispozitive sunt magazinele generale, companiile de vanzare prin posta, magazinele virtuale, specialistii in tehnica audio Hi Fi pentru autoturisme si magazinele specializate in accesorii pentru masini. In plus, discounterii de produse alimentare ofera de asemenea aceste produse la intervale neregulate. Aceste magazine au vandut zeci de mii de dispozitive anul trecut.

Cererea cea mai mare este in Marea Britanie

Piata acestor dispozitive s-a dezvoltat bine in toate tarile Europei de Vest. Cu 2 milioane de unitati vandute, vanzarile de echipamente de navigare portabile au crescut de zece ori in 2005 in comparatie cu anul precedent. Comparatia pe tari plaseaza Marea Britanie pe primul loc cu un total de 670.000 dispozitive vandute, urmand Germania (407.000), Franta (295.000), Italia (186.800) si Olanda (129.600). Vanzari peste medie, comparate cu vanzarile de produse electronice per total au fost inregistrate de asemenea in Spania, Belgia, Austria si Elvetia. Cererea ridicata a generat o crestere a numarului de furnizori in Europa, de la 10 la sfarsitul anului 2004, la 42 la sfarsitul ultimului an. Cererea este posibil sa creasca in tarile Europei de Est in urmatorii ani, aliniindu-se ameliorarii continue a receptiei prin dispozitive.

Romania este inca la inceput

In Romania, piata sistemelor de navigare auto nu a atins, inca, maturitatea vestica. Pe de o parte, companiile din acest sector se confrunta cu un numar inca modic de sisteme vandute, corelat cu reticenta clientelei fata de acest tip de solutii de supraveghere. Pe de alta parte, nu exista, inca, un sistem centralizat foarte performant, o problema acuta fiind hartile insuficient detaliate. In aceste conditii, Dan Cutui, director general al Falcon Electronics, apreciaza ca volumul de vanzari pe segmentul sistemelor de navigare portabile este, in medie, de 5-10 bucati lunar, cu preturi mai mici cu 15% in 2006 fata de anul precedent. Leaderul de piata din acest moment, compania Cemi, isi axeaza oferta pe companiile cu flote auto mari, si mai putin pe consumatorii individuali. Cu toate ca piata se va dezvolta in urmatorii doi-trei ani, ofertele companiilor de profil vor continua sa vizeze clintii mari, in principal din cauza preturilor ridicate ale acestor sisteme.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri