"Aceasta amanare ii ofera companiei Apple cel mai mare avantaj competitional din intrega sa istorie de concurenta cu Microsoft", a afirmat consultantul Rob Enderle, fondator al Enderle Group, dupa anuntul facut de Jim Allchin, co-presedinte al Microsoft Platform and Services Devision.

Intr-o teleconferinta, Allchin a anuntat ca Microsoft va respecta termenul, stabilit pentru sfarsitul acestui an, pentru lansarea versiunilor volume-licensed ale Vista. Insa versiunile consumer - inclusiv cele preincarcate pe noile PC-uri - nu vor fi disponibile inainte de ianuarie 2007.

Allchin a mai declarat ca Microsoft nu isi face griji cu privire la competitia cu Apple, insa analistul Enderle este de parere ca Microsoft subestimeaza potentialul Apple - mai ales ca aceasta este asteptata sa lanseze cateva noi produse in sezonul sarbatorilor de iarna.

"Nu cred ca cineva de la ei ia in serios Apple", a spus Enderle. "Asta e o greseala".

Analistul IDC Bob O´Donnell este de acord ca amanarea Vista este in avantajul Apple.

Atat Enderle cat si O´Donnell au declarat este ciudat faptul ca Microsoft lanseaza Vista pentru clientii volume-licesing la sfarsitul 2006, mai ales avand in vedere ca acesti clienti sunt reprezentati de companii mari care
s-ar putea sa nu migreze la Vista inainte de 2007 sau 2008.

Departamentele IT ale companiilor s-ar putea sa nu aiba bugete in 2006 pentru o tranzitie la Vista, este de parere Enderle.

O´Donnell spune ca anuntul disponibilitatii versiunii volume-license in 2006 este un scenariu de salvare a aparentelor, care i-a permis companiei sa isi tina promisiunea facuta de a lansa Vista la sfarsitul acestui an.

Insa sezonul sarbatorilor de iarna este de departe cel mai bun trimestru pentru vanzarea de tehnologie, iar O´Donnell considera ca amanarea Vista este o veste proasta pentru vanzatori, care au contat pe noul sistem de operare pentru a-si creste vanzarile.

Allchin a declarat ca Microsoft a decis sa amane lansarea versiunilor pentru consumatori ale Vista pentru a respecta cererile pietei pentru un produs solid si pentru a pastra acelasi nivel al concurentei pentru toti clientii sai producatori de PC-uri. Enderle crde ca Microsoft ar fi putut pune la dispozitia vanzatorilor directi, precum Dell, versiunile consumer la sfarsitul 2006, dar a hotarat sa nu faca acest lucru pentru a nu le oferi un avantaj neloial in fata concurentilor precum Hewlett-Packard, care au nevoie de mai mult timp pentru a pune in vanzare PC-uri Vista.